Avatar billede aagerup Nybegynder
15. august 2001 - 12:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP, adgang til netværket og duer min transformer overhovedet?

Ja, føljetonen fortsætter.

Jeg har netop talt med administratoren her på arbejde - vi arbejder alle på mac. han fortæller, at DHCP-serveren selv kan hente IP-adressen (der er dynamisk, og derfor ikke kan indtastes manuelt.

Hvis det ikke virker, må problemet ligge et andet sted. F.eks. i transformeren, kablet eller lign.

Mit sidste spørgsmål i går gik på om dioderne ved siden af UTB-stikket i min transformer skal blinke eller lign. som tegn på at det fungerer.

Det tjekkede jeg i går. En diode lyste på intet tidspunkt og den anden diode blinkede sløvt, når jeg bad min browser om at hente en url.

Jeg har nuppet transformeren fra en 6200/75, og driveren har jeg fået fra asante, der har fremstillet transformeren.  Jeg har selv sikret, ved at kigge asante-site, at transformeren skulle kunne bruges i min 5200 også.

Senest har jeg skrevet til asante- support for at få svar på spørgsmålet: Virker den forbandede transformer eller ej?

Når jeg hører fra asante -lader jeg det gå videre.

Kunne der være andre muligheder  - macfreack  nævnte hvis noget med en simpel stik-adapter eller noget lignende?

hjælp for 3.eller 4. gang

Aagerup
Avatar billede jasber Nybegynder
15. august 2001 - 12:34 #1
Hvad hedder denne \"omformer\", det er ikke helt nok at du bare kalder den en Alsante - Det ser ud til at der findes 2 modeler, nemlig en \"Com Slot\" og en \"LC PDS\" - begge er 10 Mbit kort... - Du skal ind under din TCP/IP configuration og sætte den til at få en IP adresse tildelt fra en DHCP server.
Avatar billede aagerup Nybegynder
15. august 2001 - 13:20 #2
Du har ret. Produktnavnet er: 090062-03 A1 og det kan være enten Com Slot eller LC PDS.

Jeg kan ikke finde svaret på Asante-sitet.  Og jeg har ikke printkortet foran her.. så jeg kan ikke beskrive det nærmere.

Mht TCP/IP og DHCP har du fuldstændig ret. Det virker bare som om at problemet opstår \'tidligere\' f.eks. i transformeren, kabel eller lign.

vh
Aagerup
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. august 2001 - 14:13 #3
aagerup>

Jo det er samme type kort til begge maskiner.....

-og hvis du får \"Ethernet\" muligheden i dit Appletalk\" kontrolpanel, så kan du ikke gøre mere.

Prøv i \"Appletalk\" i gå i \"File\" og vælg \"Konfigurationer\". Når dialogen viser sig, klikker du på \"Activate/aktiver\" - det kan være det er det eneste du mangler ! ! !

Tjek evt også at i dialogen \"Vælger/Chooser\" i \"Æble-menuen\" at denne viser at \"Appletalk\" er AKTIV / ACTIVE ! ! !

Hvis du har alt dette på plds, kan det så være fordi at selve kortet er \"smuttet\" op af kortpladsen inde i selve maskinen ? Tjek det engang.

Hvis der en gang imellem er aktivitet er dette jo i sig selv underligt ! ! !
Avatar billede aagerup Nybegynder
15. august 2001 - 14:20 #4
Tak. Jeg prøver.

Eller spørger jeg igen \'Eksperten\'.

vh
Aagerup
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. august 2001 - 14:29 #5
tak for point.

good luck !