Avatar billede VortexDk Nybegynder
28. oktober 2013 - 22:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke overføre billeder fra digital kamera.

Min kæreste har været ude og købe os et fint lille kamera kaldet Canon Ixus 132.

Problemet er at jeg ikke kan overføre billeder fra dette apparat over på min windows 8 maskine.

Jeg har prøvet alt.

Disse fejlkoder fremgår:

"en enhed som er sluttet til systemet fungerer ikke" når jeg prøvet at "drag 'n drop" den på mit skrivebord.

Andre gange kan jeg ikke se indholdet.

Det skal siges at jeg har arbejdet meget i enhedshåndteringen, og prøvet diverse eksterne programmer samt canon programmer for at impotere billederne.

Jeg har ledt og ledt på nettet men kan simpelthen ikke finde en løsning.

Så håber der er en venlig sjæl der evt har prøvet det samme eller ved hvad der skal til.
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. oktober 2013 - 22:45 #1
Du kan eventuelt tage SD kortet ud af kameraet og sætte det i en kortlæser - mange Pcer - specielt bærbare har slot til SD kort.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
29. oktober 2013 - 10:06 #2
Man kan også købe en adaptor der passer til USB den koster ikke meget Der findes også adaptorer til mikrochip
Avatar billede VortexDk Nybegynder
29. oktober 2013 - 20:09 #3
Der er måske nogle problemer med windows 8 og mit kamera da det simpelthen ikke kunne lade sig gøre.

Men efter længere tids søgen fandt jeg ud af at der var sd kort læser i computeren. Og der gik det som en drøm.

Jeg havde ledt efter det før men da der var en sdkort attrap i havde jeg aldrig lagt mærke til det hehe, der kan man bare se.

Jeg begyndte atter at lede efter at jeg så dit svar Kurt54 derfor får du point :)

Det kræver lige du skriver en besked mere.
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. oktober 2013 - 21:51 #4
Her er et svar