Avatar billede 9in Nybegynder
15. august 2001 - 11:44 Der er 5 kommentarer

favicon.ico problem

Jeg har et problem med at få vist mit ikon fra min hjemmeside i fortrukne !!!

Jeg har lagt favicon.ico filen i roden og skrevt i html-doc følgende:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<HTML>
<HEAD>

<TITLE>Gothic People\'s Homepage</TITLE>

<LINK REL=\"SHORTCUT ICON\" HREF=\"http://9in.homepage.dk/favicon.ico\">

<FRAMESET COLS=\"150,*\">
<FRAME FRAMEBORDER=1 SCROLLING=NO SRC=\"links/links.html\" NAME=\"Links\">
<FRAME FRAMEBORDER=1 SCROLLING=NO SRC=\"front/front.html\" NAME=\"FrontPage\">
</FRAMESET>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR=\"black\" TEXT=\"green\" LINK=\"black\" ALINK=\"black\" VLINK=\"black\" >

</BODY>

</HTML>

Ikonet kan ses på http://9in.homepage.dk/favicon.ico
og er lavet i formatet:
32x32 pixel, 72 dpi, 8 bit(256 colors)

Jeg har også prøvet andre formater.

Hvad er fejlen???
Avatar billede jimsim Nybegynder
15. august 2001 - 11:49 #1
Hvilket program har du brugt til at lave ikonet?
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2001 - 11:54 #2
ikonet SKAL være 16x16 og i 16 farver!!

p.s. virker kun i IE 5.0 og op...
Avatar billede hobbez Nybegynder
15. august 2001 - 12:13 #3
Brug irfanview til at gemme ikonet med: http.//www.irfanview.com

Slet alle midlertidige Internet-filer, og fjern de links du har til din side, under \"foretrukne\". Jeg har oplevet at det kan betyde, at dit ICO ikke bliver vist.

/Rob
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 16:33 #4
Normalt har jeg ikke prob med at få iconer med i foretrukne, hvis de ligger rigtig på siden. Jeg får dem også med når jeg laver genvej på skrivebordet.
Avatar billede carsten-crh Nybegynder
04. september 2001 - 23:02 #5
Jeg har lavet en side,som har et icon
den bliver vist i IE 5.0
Men den bliver ikke vist i IE 5.5 ??
Er der en løsning på problemet eller
er det hele meget svævende ?