Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

clonezilla - hvordan lige?

Jeg kan se at programmet her http://clonezilla.org/downloads.php bliver anbefalet i adskillige af jeres tråde. Det kunne jeg godt tænke mig som afløsning til norton ghost14 som åbentbart ikke kan genkende sine egne image filer i forbindelse med restore af c-drevet (øv. Jeg er dog i tvivl om hvilket link jeg skal bruge når det eneste jeg har brug for er en tro kopi af den originale installering. Orker ikke længere de manuelle installationer som er alt for tidskrævende.
Håber en expert vil guide mig igennem - er ikke lige super skrap til det engelske.
Avatar billede jcr18 Professor
27. oktober 2013 - 10:48 #2
Takker. Ligger du et svar :)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
27. oktober 2013 - 11:10 #3
Jeg har selv brugt Clonezilla til Linux. Men mener ikke det er helt så enkelt.

Hvis det er Windows, du har på din PC, vil jeg alligevel anbefalede dig at bruge Acronis og betale for det. Prøv evt deres trial-version

Med Acronis er kan det ikke blive nemmere og mere sikkert efter min mening

http://www.acronis.com/homecomputing/trueimage/

Jeg turde ikke have Windows uden Acronis :-)

Samler ikke på point, så du lægger bare selv et svar og accepterer det.
Avatar billede jcr18 Professor
27. oktober 2013 - 22:32 #4
Får en del år tilbage havde jeg også acronis men droppede det p.g.a. diverse fejl. Jeg følte ikke at mine data var 100% sikker i acronis, men norton ghost 14 er endnu værre. Så jeg prøver lige clonezilla på en anden pc og se hvordan det funker. Hvis ikke må jeg overveje acronis èn gang til.
Avatar billede jcr18 Professor
27. oktober 2013 - 22:32 #5
Får = for
Avatar billede jcr18 Professor
28. oktober 2013 - 00:26 #6
bingo.