Avatar billede Nikolajhaugaard Nybegynder
26. oktober 2013 - 16:04 Der er 10 kommentarer

Er der en der har illustrator som vil hjælpe?

Hej Eksperter.
Jeg har ledt og ledt på nettet efter en form for converter som kan konvertere (PNG - SVG)
men uden held. For jeg skal nemlig bruge svg filen uden baggrund "transparent." Og kan ikke gemme i SVG i Photoshop.

Så hvis der er en af jer venlige mennesker derude som har Illustrator, og vil gemme billedet i SVG med baggrunden fjernet, så vil jeg være så taknemlig :)
Avatar billede Nikolajhaugaard Nybegynder
26. oktober 2013 - 16:05 #1
I vil virkelig redde min dag! :D
Avatar billede anri Novice
26. oktober 2013 - 16:18 #2
Det er fordi at SVG er et vektor-format og PNG er bitmap.  Afhængigt af hvor komplekst billedet er, så kan det være ret svært at konvertere fra PNG til SVG.
Du må lige lægge billedet op et sted, så man kan vurdere hvor kompleks operationen vil være.
Avatar billede Nikolajhaugaard Nybegynder
26. oktober 2013 - 16:29 #3
Du kan også få billedet i et andet format hvis det er bedre, men så er baggrunden vist ikke fjernet er den? Jeg får lige smidt billedet op.. Og tak for dit svar!
Avatar billede Nikolajhaugaard Nybegynder
26. oktober 2013 - 16:35 #4
Her er et link til billedet

http://nhaugaard.dk/svg-png/

Det er godt nok et jpg med hvis baggrund. Det er så den der skal fjernes, men det hvide inde i bogstaverne skal bevares.
Avatar billede Nikolajhaugaard Nybegynder
26. oktober 2013 - 16:36 #5
/ Det skal lige sige billedet skal bruges til et online spil :)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2013 - 16:56 #6
Ellers kan du jo hente en 30 dages prøve version af Illustrator og lave konverteringen.
https://creative.adobe.com/products/illustrator
Avatar billede Nikolajhaugaard Nybegynder
26. oktober 2013 - 17:07 #7
Ja, det har jeg også forsøgt men også uden held. Den bliver ved med at melde fejl når jeg forsøger at installere Creative Cloud som jeg skal bruge for at hente illustrator.. suk! :)
Avatar billede ebea Ekspert
26. oktober 2013 - 17:32 #8
Da det som korrekt er nævnt, er en Bitmap fil du har, kan du IKKE konvertere den, uanset om du bruger AI, eller andre programmer.

Du kan trace filen, med et Vektor baseret tegneprogram, og komme den vej rundt; Men, den fil som du har uploadet, er ikke den bedste kvalitet til dette formål.

jeg har lige prøvet at ændre den til at blive Vektor baseret ved at Trace den, og det ender op med med ca. 25.000 node punkter. Dette kunne dog reduceres, hvis din oprindelige fil var i en bedre opløsning.

Men der er stadig et stykke vej, før at den er brugbar som Vektor baseret (SVG) fil.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. oktober 2013 - 23:27 #9
Som ebea nævner, er den ikke egnet til vektorisering. Det er prøvet her, men filen fylder 10 mb og er derfor ubrugelig.

http://finnrasmus.dk/deamons.svg

Venlig hilsen
Avatar billede ebea Ekspert
03. november 2013 - 15:47 #10
Hvad blev der ud af dit spørgsmål?