Avatar billede intel4004 Novice
25. oktober 2013 - 12:11 Der er 1 løsning

Fejl ved ældre 27" LG monitor (LG M2794D) - Kan den fixes?

Tilbage i maj 2009, købte jeg en LG M2794D - en 27" fladskærm med 1920x1080 opløsning (en hybrid skærm til både TV+PC). Den vælger så at "stå af" et par måneder efter reklamations-retten udløb. Det skete ret pludseligt, fra den ene dag til den anden. Siden juli 2011 har den været opmagasineret i sin originale indpakning, med det spinkle håb om at den faktisk kan fixes.

Da den fejlede i 2011, optog jeg en video af skærmens opførsel i composite-input mode: https://www.dropbox.com/s/tv32h1ooj2dh9vb/LG_M2794D.mp4

Som det ses i videoen, så bløder farverne helt ud. Fænomenet var det samme i VGA mode, som var det primære computer-interface jeg benyttede dengang.

Spørgsmål 1: Hvad er der galt med skærmen?
Spørgsmål 2: Kan det fixes?

Note: Skærmen lavede desværre en højfrekvent piven. Så jeg slukkede fuldstændig hver nat (satte en lednings-afbryder på strømkablet). Dog mindes jeg, at jeg satte skærmen i standby før jeg afbrød. Denne sidste detalje, kan jeg dog ikke helt garantere.

Mvh Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
26. oktober 2013 - 20:44 #1
Jeg fixede det selv.