Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 10:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

IIS Server.Mappath og \"../\"

Jeg har et problem med at få lov til at bruge \"../\" i server.mappath udtrykket, er der en quickie-løsning??

(IIS 4.0)
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 10:58 #1
Altså i opsætingen af IIS \'en
Avatar billede vistodk Nybegynder
15. august 2001 - 10:59 #2
Hvis det er en folder du reffere til i IIS4, så kan det kun gøres med absolute stier (d:\\data\\web\\...)
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 11:06 #4
Det jeg bare gerne vil kunne gøre er at kunne bruge en \"relativ sti\"

F.eks.

server.mappath(\"../billeder/billede.gif\")

eller:

<!--#include file=\"../scripts/script.js\">

Jeg har aldrig før haft problemer med at kunne det, men nu er vi landet på et andet Webhotel, og der er det pludselig et helt helvede
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 11:17 #5
The Include file \'../inc/head.asp\' cannot contain \'..\' to indicate the parent directory.

er fejl meddelsen jeg får
Avatar billede bobbedude Nybegynder
15. august 2001 - 11:20 #6
klag til jeres nye webhost master
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. august 2001 - 11:22 #7
Yep, it sound like a server side problem.
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 11:25 #8
Det er et Server side problem, men kan det ikke sættes op i IIS en, eller ????

(kategorien Webserver behandler vel normalt Serverside problemer??!)
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 11:27 #9
Det er en IIS der kører på NT styresystem!
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. august 2001 - 11:27 #10
sure, but since its on a web hotel there is not much you can do!

no quickie here.
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 11:28 #11
Det ved, jeg godt, men det jeg skal er at komme med løsningen på problemet, og så gør web-hosting manden som jeg siger!
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 11:30 #12
Det er vel irrelevant hvor IIS\'en bliver afviklet, det er vel stadig et eller andet sted i opsætningen der skal tillades at man bruger \"..\"  når man angiver stien!?
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 13:26 #13
Points Up!!
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. august 2001 - 13:27 #14
ouch
Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 13:36 #15
Det jeg skal vide er hvor man i opsætningen af IIS\'en kan tillade at man bevæger sig frem og tilbage på serveren med \"../\", eller om det slet ikke er i IIS\'en man laver indstiller det!

WebHotel manden ved ikke hvordan man gør, og for at \"speede\" proceduren lidt op, stiller jeg derfor dette spørgsmål!

Avatar billede joppe Nybegynder
15. august 2001 - 13:45 #16
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q276/5/48.ASP

der var svaret på at det ikke virkede!§