Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
22. oktober 2013 - 11:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HP Solution Center - er stået af !

Når jeg skulle scanne med min HP All-in-one åbnede jeg HP Solution Center-programmet, klikkede de relevante steder og opgaven blev løst.
Pludselig sker der ingenting, når jeg klikker på ikonet til HP SC.
Trykker jeg på scanne-knappen på selve scanneren, meddeler den, at der ventes på PC ?  PC'en ER tilsluttet og tændt: intet sker.
Afinstallerede så hele printer-scanne-programmet og GEN-installerede det- med den originale CD.  Ingen forandring.  Windows XP. SP3.
Hvad kan være sket ? Jeg har på fornemmelsen, at ved afinstallering af andre programmer, er der røget et vigtigt led ud. Men hvilket ?
Printer-funktionen er OK. Scanner-delen virker ikke.

Nogen, der har et bud ?
mvh Jørgen Carlsen
22. oktober 2013 - 12:11 #1
HEJ,

er det en HP 3380 multifunk ALL in One. ?

(Har selv en sådan og jeg klarer mig fint uden HP SOl. Cent. Styrer det fra PC'en )

Kobler jeg den på net (via en HP 75 box-løsning) fungerer scanner ikke (men det skriver HP at de godt ved ! (?) ). Kobles den som USB på en PC ingen problemer (scan / printer) --- under nedenstående forudsætning.

Havde en del problemer med driver til scanner, men efter grundig oprydding i Win reg. basen fik jeg den endelig til det... Og nu kører den som en mis...

KRistian .
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
22. oktober 2013 - 12:29 #2
Printer-scanner er en Color Laserjet CM 1015 MFP.
De har altid været USB-forbindelse.
Jeg er bange for, at der på et tidspunkt blev ryddet alt for godt op i reg-basen, og derfor mangler et eller andet forbindende led.
mvh JC
22. oktober 2013 - 20:19 #3
Hej Igen,

Det skulle nu gerne klares ved at du installerer alle original driverne fra CD 'en igen.

Får en ide !

Prøv at sætte en Dongel (eller noget andet USB) i det pågældende USB-stik og se hvordan det så reagerer.

Eller prøv at fjerne/resette USB-hubben via CONTROL-panelet. Så vil driverne komme ind igen (med mindre det er en specialenhed).

KR
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
23. oktober 2013 - 09:35 #4
Hej  KR

Afinstallerede hele printer-scanne-programmet og GEN-installerede det- med den originale CD.  Ingen forandring.
Skulle driverne så ikke være kommet på plads ?
Det, du foreslår med USB-hubben, har jeg vist ikke forstand på.
mvh JC
23. oktober 2013 - 12:31 #5
HEJ,

Lynende kort.

JO, det burde de være. Der er et eller andet omkring USB-hubnem. som  synes uldent.

Skal på føssedags besøg hos familien  nu . Har ikke mere tid før MEGET sent i aften. Skriver igen.

Så ser vi på USB-hubben ...

KR
26. oktober 2013 - 12:55 #6
HEJ,

Undskyld ventetiden. Har haft andet at gøre.

Prøv følgende:

1:
Sæt din printer (HP'en) i en anden USB port og se om det hjælper.

(sandsynligvis ikke!)

2:
gå i KONTROLPANEL -> SYSTEM-> HARDWARE -> ENHEDSBEHANDLING...

(min XP er engelsk så der kan være lidt forskel på navne - brug fantasien)

Aller nederst har du USB - handlingen.

Klik på det lille + yderst til venstre.

Så får du en liste over dine USB-enheder. Øverst har du "GENERISK USB-HUB ".

VENSTRE-klik her.

Så får du en POP-UP menu hvor du har mulighed for at geninstallere USB-drivere.

Efter installering- godt råd - sluk maskinen og start igen.

Hvis dette ikke hjælper må vi bruge andre metoder.

Good LUCK !

Kristian
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
26. oktober 2013 - 14:53 #7
Hej Kristian
Det er prisværdigt, at du er så ihærdig.
Nu har jeg prøvet det, du senest foreslog - med
samme negative resultat.
mvh Jørgen
26. oktober 2013 - 15:41 #8
HEJ,

Det var som 7 syngende svenske sømand.... (eller noget andet !)

Har du en god ven i nærheden.

Prøv at installere printeren på HANS / HENDES maskine og se om det fungerer der ..

Der er et eller andet (dybt inde i mit bagho'de) som hvisker at printeren kan være problemet ..

Ny ide:

Din USB -port: Sidder den på mo'er-bordet (motherboardet) eller er det et indstiks-kort ? Sidder indstikskortet rigtigt nede i soklen ?

(Sidder den på mother-boardet hedder det en EMbedded Type på Engelsk - til din orientering - skal referere til det senere..)

Jeg er væk resten af weekenden - men har internet forbindelse men ikke mulighed for at svare noget videre . kun orientere mig om hændelserne...

KR

PS: Er hardware-tekniker -- VI SKAL finde fejlen !! Så vi bruger udelukkelses-princippet nu.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
27. oktober 2013 - 11:58 #9
Hej igen, Kristian

Indtil videre har jeg forsøgt at installere HP-cd'en (med bl.a. SolutionCenter) på en bærbar, med Windows 7. Det lod sig ikke gøre p.g.a. at programmerne ikke er kombatible med 7.

Satte så USB-ledningen fra Printer/scanneren direkte i den bærbare.
Så blev den installeret automatisk, og kan bruges fra Windows' alm. scanner-program.  Det samme gjorde jeg så også på den "gamle" XP-maskine.

Nu KAN jeg scanne.  Men alle de indstillingsmuligheder til scanningen, som jeg kunne få i Solutions Centret, er gået fløjten.
-----
Computerens USB-indgange sidder på motherboardet.

mvh  Jørgen
28. oktober 2013 - 00:02 #10
HEJ,

JUBII.  Scanner og printer fungerer. Det har du sikkert vidst hele tidem, men nu har du (og jeg konstateret) at softwaren omkring scan og print virker - altså at problemet ligger i softwaren omkr. SOLUTION Center.

Havde du nævneværdige problemer SIDSTE gang du installerede DEN software  (altså ikke SCAN og print drivere ) ?

KR

Ellers kan du prøve at downloade en opgradertet SOLUT. Center fra HPs hjem. sider ?
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
04. november 2013 - 20:54 #11
hej

Jeg HAR forgæves forsøgt at finde en ny version af Solution Center.

Tror du vi kommer det nærmere ?

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Jørgen Carlsen
04. november 2013 - 23:55 #12
HEJ,

På min 3380 havde jeg ikke een eneste driver, da jeg overtog den fra compani'et. Så det jeg gjorde var at jeg først spurgte om de (=kompaniet) havde org. CD'en. det havde de ikke den var på hoved-kontoret og var ikke sådan at få fat i....

Så var gode dyr rådne ... (øh gode råd dyre) så jeg søgte på nettet . Søgte først på  HP AIO 3380 og kom efter nogen sortering i svarene frem til HP's driver side, hvor jeg havde 5 muligheder for en driver. Hentede dem alle og afprøvede dem efter tur.

Fandt efter 3 forsøg den bedste driver (heldige mig!)

(Der var osse en HP-solution Center disk... )

Jeg er dog ikke sikker på, at den vil funke med din Color Laserjet CM 1015 MFP.

Har du prøvet flg: link:

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/public/psi/home/?sp4ts.oid=1846080

Et stykke nede finder du;

Drivers, software & firmware for this product

Prøv evt- VIEW ALL - se om det virker ...

KR
21. november 2013 - 12:06 #14
HEJ,

Super KORT:

JA -

men har ikke tid før mandag / tirsdag.

KR
09. december 2013 - 09:49 #15
HEJ,

Nej, jag har ikke glemt dig..

er ret ophængt her før jul. Har opgaver, som skal være færdige FØR jul og det tager ret så meget af min tid.

Har søgt på HP SOL Center på HP og mener at kunne huske (fra min instal. af HP3380) at det er en selvstændig fil. Spm. er om den (HP3380 Sol Center) supporter din HP-printer løsning.

Ser på det inden længe.

PS: God jul.

KR