Avatar billede Cyperimer Nybegynder
21. oktober 2013 - 15:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny stationær!

Hej alle sammen!

Jeg sidder lidt og overvejer at købe en ny station computer, som skal være beregnet til kommende spil som "Assasins Creed: Black Flag" etc.
Jeg har lidt studset over at købe http://www.computerwerk.de/product_info.php?products_id=2154
Jeg er dog lidt usikker på om de 16GB DDR3 1600MHz Kingston ram er det værd eller om jeg burde nedgradere det til at være 8GB DDR3 1600MHz Kingston ram i stedet for.
Ved min gamle bærbar (MSI GT780 - 2 år gammel) er der 4GB DDR3 ram i og den køre egentlig godt nok.
Jeg bruger normalt kun min bærbar til at have Facebook og League of Legends åbent på samme tid og jeg tror ikke at der vil være den store forskel udover at det bliver Facebook, League of Legends og AC4 som kommer til at køre på samme tid.

Er de 16GB virkelig nødvendige eller kan jeg sagtens klare mig med 8GB?
Avatar billede Blandy Praktikant
21. oktober 2013 - 15:58 #1
Jeg vil sige at de 8 Gb ville være nok, men selvfølgelig vil din maskine med tiden kræve mere. Jeg har selv 8 Gb min min 5 år gamle byg selv maskine, og jeg render da af og til ind i ram-mangel synes jeg.
Avatar billede conz Juniormester
21. oktober 2013 - 17:35 #2
Nej, til gaming får du ikke brug for mere end 8GB RAM, så dem kan du sagtens vælge fra.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. oktober 2013 - 17:39 #3
Hvad er budget ?
Avatar billede Cyperimer Nybegynder
21. oktober 2013 - 17:46 #4
Sidder lidt og overvejer at gå ned til 8GB RAM og så opgradere grafik kortet til 4GB i stedet for 2 GB GeForce GTX 770.. Jeg vil helst være omkring de 9-9,5k.
Avatar billede Chris123222 Nybegynder
21. oktober 2013 - 18:44 #5
Hvis det er til hardcore gaming eller hvad man kalder det så ville jeg bygge min egen. Skal selv til at bygge en huge computer. Hvis det er kan jeg godt lave et setup til dig? :-)

Mvh
Chris
Avatar billede quakerzz Nybegynder
21. oktober 2013 - 18:51 #6
http://topdata.dk/product.asp?product=9298
500Gb HHD kan skiftes til 2000GB.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
21. oktober 2013 - 18:52 #7
HHD:Hard disk
Avatar billede tiger_dk Mester
21. oktober 2013 - 19:39 #8
Her http://www.sharkgaming.dk/overlord-haswell.html er en maskine, der kan dække dit behov, også ligger den lige inde for budgettet !
Avatar billede Cyperimer Nybegynder
21. oktober 2013 - 19:57 #9
Hej Chris!

Jeg kunne godt være interesseret i at se et setup som du har lavet :-)

@ Tiger_dk
Synes helt klart at det er en fed computer du har fundet, men jeg hælder nu stadig til din som jeg har linket :-)
Avatar billede Cyperimer Nybegynder
23. oktober 2013 - 13:59 #10
Jeg har fundet ud af hvad for en computer der skal købes nu :-) Men tak for hælpen alle sammen!
Avatar billede tiger_dk Mester
23. oktober 2013 - 16:19 #11
Må man så have lov, at spørge, hvad blev det så for en ?
Avatar billede Cyperimer Nybegynder
24. oktober 2013 - 10:08 #12
Processor: 4x 3.4 GHz Intel Core i5-3570K Ivy-Bridge
Grafik kort: 3072 MB GeForce GTX780
System memory: 8 GB [2x 4GB] DDR3-1600 Kingston RAM
Mainboard: ASUS P8B75-M LX
HHD: 1,0 TB (3,5", S-ATA III, 7200rpm)
CPU cooler: 92mm Silent Alpenföhn Civetta PWM
Power supply: 530 W Bequiet Pure Power

Alt det til 9000kr (Uden at tænke på fragt etc)
Avatar billede Cyperimer Nybegynder
24. oktober 2013 - 10:13 #13
Jeg har dog valgt at konfigurer computeren lidt men dette er den oprindelige
http://www.computerwerk.de/product_info.php?products_id=357
Nu bliver det bare sjovt at finde ud af hvor meget det koster at få den til Danmark!
Jeg retter dog købsstedet til Tyskland, så det bliver lidt billigere.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
24. oktober 2013 - 18:41 #14
hvorfor vælger ivy bridge istedet for den nye Haswel processor.
PSU 530 watt er underkanten(GTX780 bruger meget strøm).
Bequiet pure power har aldrig hørt om.
Avatar billede Cyperimer Nybegynder
24. oktober 2013 - 23:18 #15
Hvad hedder den nye haswel processor da og hvad er forskellen?