Avatar billede vivalby Novice
20. oktober 2013 - 16:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konstant sikkerhedsmeddelelse og gentagen kørsler af CHKDSK

Hej
Bærbar PC:
Thinkpad Lenovo R61i.
Windows XP
Antivirusprogram: Trend Micro

Mit spørgsmål er meget bredt tror jeg, da jeg nu igennem nogle dage har fået et utal af fejlmeddeleser når jeg har åbnet min computer. Måske vil jeg bare gerne vide, om der overhovedet er noget jeg kan gøre for at redde situationen/computeren?

Hver gang pc'en har været slukket eller genstartet åbner den med en meddelelse om at en firewall ikke er slået til (men det er den) og dernæst køres CHCKDSK på filsystemet NTFS i tre trin på diskenhedsnavnene DATA, C, Preload.

Kontrollen køres igennem og med forskelligt held lykkes det mig at arbejde på pc'en bagefter (som nu).

I dag har jeg fået følgende meddelelser:
OfcPfwSvc.exe - programfejl: Instruktionen ved "0x76e84993" refererede  hukommelse ved "0x00000000". Hukommelse kunne ikke "written".

og...
tvttcsd.exe - Programfejl: Instruktionen ved "0x0040bbc0" refererede hukommelse ved "0x00000002". Hukommelse kunne ikke "written".

samt en meddelelse om en beskadiget fil i mappen \DOCUME~1\bruger\lokale indstillinger\Temp.

Yderligere Client Security Solution:
"Der er problemer med at oprette forbindelse til TMP (sikkerhedsenhed) på computeren. Forbindelsen blokeres muligvis af et antivirusprogram eller et firewallprogram. Problemet kan skyldes et manglende eller deaktivieret styreprogram."

Gul advarselstrekant i proceslinjen med udråbstegn:
Exception Processing Message c0000102 Parameteres 75b4bf7c, 75b4bf7c,75b4bf7c, 75b4bf7c.

På forhånd tak.
Venlig hilsen Vibeke
Avatar billede Jensen DK Novice
21. oktober 2013 - 05:53 #1
Har du sp3 indstaleret?
Avatar billede vivalby Novice
21. oktober 2013 - 11:09 #2
Ja det har jeg.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. oktober 2013 - 15:33 #3
Måske din harddisk er ved at være træt.
Avatar billede vivalby Novice
25. oktober 2013 - 12:21 #4
Ja det er nok det der er i vejen, den har jo unægtelig nogle år på  bagen. Tak for din kommentar.
Tror du det kan betale sig at installere Windows 7 og begynde "forfra"?