Avatar billede puren Ekspert
17. oktober 2013 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

pfsense server dd-wrt klient

har en pfsense server med openVPN

jeg vil nu bruge en DD-wrt box til at lave en site-to-site VPN men

men jeg kan ikke finde ud af det... har prøvet at bruge div guider

mit lan køre 10.0.5.xxx/24 DHCP (100-199)
VPN klienter 10.0.6.xxx/24
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2013 - 20:29 #1
Hvilke guides har du brugt, hvor langt er du nået og hvor går det galt?
Avatar billede puren Ekspert
17. oktober 2013 - 20:35 #2
denne guide er jeg kommet længst med http://forum.pfsense.org/index.php?topic=56458.0

kan se i loggen på min pfsense at den forsøger at komme på men noget går glat openvpn[34365]: Authenticate/Decrypt packet error: cipher final failed
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2013 - 20:44 #3
Authenticate/Decrypt failure
Error: Authenticate/Decrypt packet error: cipher final failed
If this happens to you, you probably have a mismatch in the configuration between server and client on the "cipher"-option. (E.g.: cipher AES-128-CB / cipher AES-256-CB) This is not a problem of DD-WRT or OpenVPN but just a config issue which can happen if you follow some of those guidelines strictly without knowing what the config options mean.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/OpenVPN
Avatar billede puren Ekspert
17. oktober 2013 - 20:52 #4
slog encryption fra og så kommer denne fejl
openvpn[44237]: Authenticate/Decrypt packet error: bad packet ID (may be a replay): [ #1307376115 / time = (3957665916) Tue May 31 09:38:36 2095 ] -- see the man page entry for --no-replay and --replay-window for more info or silence this warning with --mute-replay-warnings
Avatar billede puren Ekspert
25. november 2014 - 00:25 #5
Fandt ingen løsning .....lukket