Avatar billede allan_kruse Nybegynder
17. maj 1999 - 22:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

cybercity langsomt?

er det bare mig, der ikke har fået sat mit modem godt nok op, eller er det cybercity der er generalt langsomme?
mit problem er at jeg kører med en hastighed der er på 36000 bps, selvom at mit modem er et 56k flex, og det forstår jeg ikke.
jeg har explorer 5.0 og et program der hedder Neoplanet.
hjælp ønskes
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. maj 1999 - 22:06 #1
Det kan være fordi der er støj på linien
Avatar billede olelar Nybegynder
17. maj 1999 - 22:11 #2
Har du taget alle andre stik ud? Brug kun modemledningen i tlf.stikket.
Jeg får i hvertilfælde en kraftig hastighedsforbedring ved kun at have modemstikket i.
Avatar billede thoeger Nybegynder
17. maj 1999 - 22:12 #3
eller også skal du lige gå ind i indstillinger af dit modem og ændre max opkoblings hastighed! Hvid det er det den viser nede i de to computere i hjørnet du mener!!!
Avatar billede r@zor Nybegynder
17. maj 1999 - 22:14 #4
Jeg har faktisk hørt lidt om, at Cybercity skulle være lidt langsom, men om det passe ved jeg ikke.....
Hvis du har for mange problemer, kan du evt. prøve at skifte til Get2Net, som jeg har som internet udbyder. De giver en hurtig hastighed, samt support for alle modemtyber fra 33.6 / 56K / X2 / V90, samt ISDN. Get2Net er desuden testet blandt de hurtigste i Datatids internet test.......
Så prøv det - ellers fly mig en mail.
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
17. maj 1999 - 22:38 #5
Det med hastighed, er en lidt mystisk størrelse. Som du sikkert ved, er der forskel på up-og downloadspeed. Derudover, når du "forlader" Danmark og ud i den store verden, er man afhængig af mange ting, bl.a. backbone-trafik-støj osv.Jeg tror ikke, det er mange forundt, at opnå max speed. Det vil kræve optimale forhold fra A-Z.
Der er jo den kendte: Det kan ikke blive bedre end det svageste led.
Du ved sikkert hvad du kan gøre, men du er afhængig af mange andre faktorer...
Ang test som tidligere nævnt, ja da har jeg lige læst, at tele danmark var den hurtigste udbyder..er du forvirret, jeg er ofte.. :)joanbuffas
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 23:09 #6

Det kan også skyldes noget helt andet.

I forrige uge havde Tele Danmark kabelbrud flere dage i træk flere steder i landet.
Jeg ved ikke om det er derfor, men siden da har Cybercity snøvlet afsted for mig!

Normalt er Cybercity ganske hurtigt, og jeg har ingen problemer med at connecte med 57.600 Baud.

Den tager ingen tid om at lave et DNS opslag, men når den skal til at hente siden, sker der ingenting i 5-10 sekunder. Så begynder den, for fulde hastighed!

Det virker som om Cybercity først lægger den første halve megabyte i deres caché, før de begynder at sende den til brugeren.

Det kan også skyldes førnævnte kabelbrud, der er Tele Danmarks skyld!

Jeg ringer ihvertfald til deres supportlinje nu, eller når de åbner i morgen :)

/Thor
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 1999 - 23:11 #7
Det er IKKE nødvendigtvis Cybercity der har fejlen.

Problemmet ligger i at MEGET af det danske telefonnet ikke er dimensioneret til disse kapasiteter.
Det er næsten altid muligt at koble op med 33.6 kps
Jeg skal hilse og sige at jeg med Get2Net har oplevet en opkobling med 57.7 Kpd med et 56.6 modem

Mulige fejlkilder:
DU BRUGER IKKE RIGTIG TELEFONLEDNING
tlf. ledn. SKAL være parsnoet ellers kan der godt blive problemmer.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 1999 - 23:11 #8
Jeg har hørt at CyberCity skulle være de langsomste i I-net udbyder i DK? - men jeg er ikke sikker, jeg har ikke prøvet det.

Jeg køre med Get2net, og jeg er GODT tilfreds!
Avatar billede ulrich Nybegynder
18. maj 1999 - 01:19 #9
Det er med internet som med alt andet... man får hvad man betaler for!!

Hvis man vil have hurtig og pålidelig adgang (også i "myldretiden"), ja, så koster det.

Udbydere som Uni2 og BusinessNet kan anbefales.

Jeg er bruger af Uni2 og kan kun anbefale det - om ikke andet, så prøv det i 30 dage (det er gratis), og se om ikke i kan mærke forskellen. Prøv f.eks. at spille HalfLife over nettet på en USA-server omkring 19.30 via TeleDanmark eller Get2Net.... gab.... glem det...

Når nu både Tele Danmark, Get2Net og Image Scandinavia har gjort internet gratis, hvad sker der så? Mange flere end de har udstyr til forsøger at ringe op - dvs. lige pludselig er der optaget hele tiden. Så opsætter de flere modempuljer og hvad sker der så? Mange flere om at dele den samme forbindelse og det går laaaaangsomt!

...men det er prisen for at det er gratis! Og det skal det jo være i dette Bilka-land, hvor tingene ingenting må koste...

Hvis nu brugsen delte gratis mælk og bøffer ud, ville i så ikke være en smule skeptiske??
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. maj 1999 - 09:52 #10
Hvad hedder dit modem. og du vil få en streng der virker
Avatar billede jinxed Nybegynder
18. maj 1999 - 14:27 #11
Jeg husker sidste gang Get2Net havde en af deres store kampagner, der blev de totalt overbelastet. Men det kan jo være de har lært af deres fejl : )

Jeg bruger selv Image (hvilket ikke er hurtigt)

Ulrich > jeg er fuldstændig enig
Avatar billede davidbl Nybegynder
18. maj 1999 - 17:56 #12
Jo.. Jeg kan kun sige at CyberCity er langsommme. I må jo regne med at de var nogle af de første som tilbød "ISP" og derfor er MEGET belastet hvad angår kunder !! Jeg kan kun sige at du må prøve at finde et tilbud på en anden "ISP", så som Get2Net. Men det er op til dig selv !
Avatar billede riejensen Nybegynder
18. maj 1999 - 18:18 #13
Jeg har brugt Cybercity i flere måneder og kobler så godt som altid op med 50.000. Også indenfor de sidste ugers tid....l.
Avatar billede dj Nybegynder
20. maj 1999 - 09:06 #14
OK. jeg har selv et 56.6 modem og en cybercity opkobling, problemet ligger sikkert ikke i hverken ledninger eller cybercity, men du skal derimod ringe op til et andet opkaldsnummer. Jeg kan ikke lige de nye numre i hovedet, men der er både dialin til 56.6 og en speciel dialin til v90 modemer, og det kræver bare at du ringer op til et andet nummer.. Cybercity oplyser dog ikke særlig godt omkring dette og jeg fandt også først ud af det efter at have sendt en mail til cybercity support. men prøv at søge på cybercity's hjemmeside efter dialin numre, de er gemt et eller andet sted derinde ;) ellers så sned mig lige en mail på dj@software.dk så skal jeg sende numrene til dig (har dem ikke lige her)

mvh DJ
Avatar billede mowo Nybegynder
13. marts 2000 - 12:30 #15
Hej.
Find en anden udbyder, CuberCity er for langsomme.