Avatar billede Ceiq Nybegynder
14. oktober 2013 - 22:31 Der er 4 kommentarer

Grafik kort crash, nå den skal arbejde.

Goddag folkens, jeg har siddet inde med en "gamer" pc, som jeg self har problemer med, bygget den selv, og den har kørt flawless i over et år, pludslig fuckede den helt op med cpu brug, og fandt ud af det var cpu kølern og pasta var kaput, så skiftede det hele, og det køre som det skal.

men nu er der problemer med mit grafik kort crasher, mit i spil, og gå den blackscreen og pc køre vidre, i f.eks counterstrike global, eller world of warcraft, såvel som league of legends, det er et Radeon 7970 kort.

så skiftede for sjovt over til old 530 geforce kort, og den spinder som en kat uden problemer nogle steder, men det jo et ret dårligt grafik kort til støre behøv spil, så har invisteret i Asus Radeon 7950 hd. og den laver præsis samme problem,

Nogle der har den nærmeste idé om hvad det kan være om min pc bare laver Hate på radeon eller hvad det kan være?!

Pc Spec:
Cpu: intel core i5-2500k cpu 3,30ghz
ram: 2x 8gb Vengence 1600mhz Ram
Motherboard: Msi Z77A-G43 - military class III
Grafik kort: Asus AMD Radeon HD 7950 3GD5-V2.
Skærme: 25" BenQ G2420H og 27" Acer led tech.

lige meget hvad skærm jeg køre dem på crasher de,

Alle Drivers er up to date, alle sammen.

på forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2013 - 08:13 #1
Kan det måske tænkes din strømforsyning er blevet ustabil med tiden?
Hvilken har du i?
Avatar billede sve80 Nybegynder
15. oktober 2013 - 10:46 #2
Har du undersøgt varmeniveauet i dit kabinet? Måske de to store RADEON grafikkort får det for varmt og crasher, men det gamle og mindre varmeudviklende GEFORCE netop kan klare det?

Blot en tanke.
Avatar billede Cyperimer Nybegynder
16. oktober 2013 - 09:06 #3
Jeg havde på et tidspunkt en bærbar som jeg ALDRIG gjorde ren indeni, og det fik også temperaturen til at stige voldsomt pga. støv. Det fik så senere hen mit gafik kort til at crashe nogle gange og til sidst brændte det helt sammen (Det lavede en kortslutning i computeren som gjorde at den ikke kunne starte)
Du kan evt. prøve og se om grafik kortet bliver for varmt :-)
Avatar billede Ceiq Nybegynder
16. oktober 2013 - 12:58 #4
Strøm forsyningen er: 650 Watt Corsair TX650 V2  , og min pc bliver jævnligt pustet igennem så det ikke støv der har været problemet . :/ der er mellem 25-35 grader varm min pc.