Avatar billede kriller1 Nybegynder
13. oktober 2013 - 22:20 Der er 5 kommentarer

Bygge computer for første gang

Hej,

Jeg har valgt at prøve at bygge min næste computer istedet for at købe en færdigsamlet. Den skal primært bruges til gaming, men leder ikke efter det bedste hardware, men stadig så maskinen kan køre de nyeste spil uden problemer i god kvalitet.

Mine specs ser ud som følgende:
Grafikkort: GTX 660
CPU: FX 6300
Motherboard: Gigabyte-GA-990FXA-UD3
8 GB RAM
1 TB HDD
64 GB SSD
Power Supply: Seasonic S12II 520 Bronze 520W
Case: Cooler Master's HAF XB

Ser dette okay ud? Vil det være en god computer i forhold til nyere spil?

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. oktober 2013 - 08:18 #1
hmm gtx 660 er allerede ved at være på grænsen til nye spil. Har den selv, og vil ikke kunne kører alle spil i max. Ogslet ikke når de nye spil udkommer omkring jul. Så vil anbefale en bedre kort. Eller et bundkort der understøtter sli, så du kan købe et identisk grafikkort senere og smide samme med de første kort.

Og vil anbefale et større ssd disk. 64 Gb er bare for lidt. Taler af erfaring.
Avatar billede mYaz Nybegynder
14. oktober 2013 - 13:56 #2
Ved ikke lige hvilket gtx 660 du har hvis det ikke kan køre spil i maks. Fordi det har mit intet problem med. Og det vil også kunne følge med når spillene til jul udkommer.

Ssd for lille ja.
Ellers ser det fint ud.
Avatar billede kriller1 Nybegynder
14. oktober 2013 - 16:04 #3
Men er SSD for lille hvis jeg kun installerer styresystemet og mest brugte programmer?
Har også en 1 TB HDD ved siden af, er det så ikke godt nok?
Avatar billede mYaz Nybegynder
15. oktober 2013 - 10:18 #4
Personligt ja, så er den for lille.
jeg har ssd på 256 med mit windows på og mest anvendte programmer men det fylder allerade der 156 gb ud af 256 så vil nok sige minimum 128 :)
Avatar billede Chris123222 Nybegynder
17. oktober 2013 - 15:59 #5
Du mangler en vigtig del af det hele skal virke du skal have vandkølere og min 1. Kabinet køller og hvad med noget Intel core