Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2013 - 17:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbinde med FTP til XBMC

Hej. Jeg prøver forgæves at forbinde min ipad med Xbmc til min Nas via FTP.
På min Nas har jeg oprettet en ftp server, som virker.
Problemet er at jeg via min ipad (xbmc) gerne vil kunne tilgå min ftp server både udefra og når jeg er på hjemme netværket.
Der er ingen problemer med at forbinde når jeg er hjemme og skriver ftp serverens ip adresse: 192.168.0.14:21, ligeledes er der heller ikke nogle problemer hvis jeg er på et andet netværk og skriver min eksterne ip adresse. Men hvis jeg er hjemme og skriver min eksterne ip så vil den ikke forbinde.
Mit spørgsmål er bare om det ikke er muligt at have en 1 source i xbmc som virker både på mit hjemmenetværk og hvis jeg er på en andens netværk.
Eller skal jeg have en "hjemme source" og en "ude source" for at det virker?
Håber det spørgsmålet er forståeligt

Per
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2013 - 19:16 #1
Den router, du har stående yderst i dit netværk, typisk den fra internetudbyderen, skal have "loopback" slået til - ellers kan du ikke se dig selv, om man kan sige det, indefra.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2013 - 19:56 #2
Okay. Det kan jeg vist ikke selv styre i min Yousef router. Typisk
Men tak for hjælpen. Skriv et svar så får du point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2013 - 20:01 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.

Eller bedre: vent lidt. Nu du siger yousee-router, så kunne det vel være muligt, at der var andre, der havde erfaringer med det.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2013 - 20:16 #4
Okay. Trak for hjælpen i hvert fald. Prøver at lade tråden stå åben lidt endnu og ser om andre kender til noget.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2013 - 20:00 #5
Prøver lige at skrive her igen i håb om at der er en med yousee router som har erfaring med dette
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2013 - 20:00 #6
Lukker spørgsmålet. Ingen løsning desværre