Avatar billede OleElgaard Nybegynder
10. oktober 2013 - 21:40 Der er 6 kommentarer

Dato ændre sig til engelsk

Jeg sidder i et dansk word, skriver en dato: 24-12-2013, når jeg så gemmer, og åbner det på min mobil igennem dropbox, ændre den det til 12/24/2013 - Kan man ikke "snyde" den til at skrive det som danske standarter, ligemeget hvilket program man sidder i?
Avatar billede OleElgaard Nybegynder
10. oktober 2013 - 21:58 #1
tænker, at det nok ikke kan ladesig gøre, uden en kæmpe formel, eller måske noget smart med at man skriver en formel "byt rundt på tal, et eller andet :=)
Avatar billede madklub Guru
10. oktober 2013 - 23:07 #2
Word? Der er ikke formler i word.
Kan du ikke bare skrive juleaften istedet for 24/12 ?
Avatar billede OleElgaard Nybegynder
11. oktober 2013 - 08:07 #3
Min fejl. Mente i excel. Også den kategori den er i.
Avatar billede madklub Guru
11. oktober 2013 - 08:18 #4
Det er app'en på mobilen der viser engelsk dato.
Din Excel fejler ikke noget.
Du kan skrive datoen som tekst. Sæt et ' foran.
Avatar billede OleElgaard Nybegynder
11. oktober 2013 - 09:03 #5
Den skriver det på engelsk først og så på dansk på computeren. Men vil bare gerne ha app'en til at skrive det i dansk format på en måde
Avatar billede madklub Guru
11. oktober 2013 - 09:10 #6
Måske kan du ændre indstillingerne i app'en - men det tror jeg ikke.
Hvis du skriver datoen som tekst, vil app'en ikke lave datoen om.