Avatar billede gylden Nybegynder
15. august 2001 - 08:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tidstab i netware 4.11

Hej

Jeg har en Netware 4.11 som søndag nat pludselig fik problemer med at allokere hukommelse til arcserven, og derfor sprang over, mandag morgen gennemgik jeg serveren og fandt ikke nogen fejl andet end allokeringen, jeg downede serveren og gav den en frisk start med det resultat at alt virker perfekt igen.

Der er dog 1 men, den taber voldsomt i tid, ca 3 min pr 10 min konstant. Det har den aldrig gjort før.

Det er en bambus raket og har derfor prøvet at fjerne scsi kortet (adaptec) men uden resultat.

Er der nogen der kan komme i tanke om TID\'s eller tidligere events hvor dette er opstået, hører jeg meget gerne, og det er ikke en option at slå tidsudelingen fra, alle skal have samme tid i netværket og den er ikke koblet op udaftil og bliver det heller ikke.

Gylden
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. august 2001 - 09:09 #1
Jeg har oplevet et tilsvarende problem, hvor jeg fik en lidt underlig løsning. Men det virkede.

Down din server til DOS. Når du står i DOS, lav en ctrl-alt-delete, og lad maskinen boote op i Netware som sædvanligt.

Problemet var efter sigende et defekt bios batteri. Når netware starter, læses tiden fra BIOS.

Kører du forøvrigt timesync med andre servere? - hvis du gør, så sæt en af de andre servere som primær.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. august 2001 - 09:12 #2
Se lige denne: http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10053068.htm

Godt nok til Netware 5 - men alligevel...

NanoQ
Avatar billede gylden Nybegynder
15. august 2001 - 10:24 #3
Det var rigtig nok nanoq, eller du gav mig den rette retning, tak for det.

Det var bios uret der var stået af så Timesync prøvede at lave en sync tilbage til 01.01.1980, men tak for hjælpen

Gylden
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. august 2001 - 10:53 #4
velbekomme da. Og takker for point :)