Avatar billede OleElgaard Nybegynder
08. oktober 2013 - 20:46 Der er 8 kommentarer

hvis tom felt hvis resultat er minus

Jeg arbejder for stofa, og skifter filtre rundt i hele Aalborg..
Så skriver jeg det samlede resultat ind i excel hver dag..
d.v.s at hvis jeg mandag er op på 50 og i tirsdag er på 100, så skal der stå 50 i begge felter, for det er det jeg har nået begge dage..

men hvis onsdag jeg ikke har skrevet noget ind endnu. så står der (minus)100 i feltet..

Hvordan får jeg det tomt?
Avatar billede jens48 Ekspert
08. oktober 2013 - 21:38 #1
For eksempel med
=HVIS(A4-A3<=0;"";A4-A3)
Avatar billede OleElgaard Nybegynder
09. oktober 2013 - 16:23 #2
fandt ud af at det skulle være under 1, for hvis tallet blev nul, skrev den nul.. Tak for svar:

=HVIS(A4-A3<=1;"";A4-A3)

Jeg er kommet det punkt videre hvor jeg vil finde et gennemsnit af alt. men istedet for at skulle skrive:
=(B2+B3+B4)/3 idag og
=(B2+B3+B4+B5)/4 i morgen o.s.v.

kan man ikke lave det smartere?
Avatar billede jens48 Ekspert
09. oktober 2013 - 16:32 #3
Hcis du i linie 5 havde =(B2+B3+B4+B5)/4 vil jeg foreslå at du skifter det ud med
=IF(B7;SUM($B$2:B7)/(ROW()-1);"")
Avatar billede OleElgaard Nybegynder
09. oktober 2013 - 16:37 #4
Hvad er det på dansk ? :)
Hvis jeg så skal ha den sidste skrevet i kolonne E med i beregningerne?
Avatar billede OleElgaard Nybegynder
09. oktober 2013 - 16:45 #5
Det er simpelthen bare den her: =MIDDEL(B:B) der skal stå.. men så har jeg en i rubrik E1 der skrifer hver dag, den vil jeg også gerne ha et gennemsnit af sammen med alle dem i kulonne B
Avatar billede jens48 Ekspert
09. oktober 2013 - 16:46 #6
=HVIS(B7;SUM($B$2:B7)/(RÆKKE()-1);"")
Avatar billede jens48 Ekspert
09. oktober 2013 - 16:50 #7
=MIDDEL(B:B;E1)
Avatar billede OleElgaard Nybegynder
09. oktober 2013 - 16:52 #8
Jeg har fundet ud af det, Jeg laver en celle der hedder:

=MIDDEL(B:B)

og en anden der hedder:
=MIDDEL(D:D)

og så den sidste:

=C7+E7

så kom det hele til at passe..