Avatar billede eagle124 Nybegynder
07. oktober 2013 - 18:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvis LOPSLAG ikke findes eller er tom returner ""

Hej eksperter

håber i kan hjælpe mig med denne her. Jeg har et LOPSLAG der ser sådan ud:

LOPSLAG(B4; Oversigt!A:L;2;0)

Problemet er at hvis værdien er tom returnere den 0 og hvis værdien ikke findes returnere den #I/T

Jeg ønsker at den skal returnere et tomt felt hvis værdien er tom eller ikke findes.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
07. oktober 2013 - 18:23 #1
Jeg har prøvet med følgende løsninger:

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(B4; Oversigt!A:L;2;0); "")
Dette resultere i at hvis værdien ikke findes returnere den det ønskede tomme felt, men 0 hvis værdien er tom

Eller
=HVIS(LOPSLAG(B4; Oversigt!A:L;2;0)=""; ""; LOPSLAG(B4; Oversigt!A:L;2;0))
Dette giver et tomt felt hvis værdien er tom, men hvis værdien ikke findes giver det #I/T

Har prøvet at sætte dem sammen med det resultat at det ikke rigtigt virker.
Avatar billede kim1a Ekspert
07. oktober 2013 - 18:28 #2
Du skal have kombineret de to og er fint på rette spor.

Noget i retning af:

Hvis(hvis.fejl(LOPSLAG(B4; Oversigt!A:L;2;0); "")=0;"";hvis.fejl(LOPSLAG(B4; Oversigt!A:L;2;0); ""))
Avatar billede eagle124 Nybegynder
07. oktober 2013 - 19:39 #3
Tak for hjælpen, det virker perfekt. Smider du lige et svar?
Avatar billede kim1a Ekspert
07. oktober 2013 - 20:37 #4
Godt det virkede :-)