Avatar billede marantz Nybegynder
07. oktober 2013 - 08:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fletfelter ændre sig ved flet - HJÆLP

Hej alle,

Jeg har et fletdokument i Word, som jeg har brugt mange gang tidligere, og fletter med et Excel dokument. Nu har jeg indsat nogle kolonner i Excel dokumentet, og har derfor ændret fletfelterne. Min udfordring er, at så snart jeg fletter, så ændres disse felter tilbage igen til at pege på de gamle kolonner.

Noget som har et forslag til at afhjælpe dette?

På forhånd mange tak.
07. oktober 2013 - 10:01 #1
Hvad er det præcist, der ændrer sig?

Er der ikke kolonneoverskrifter i datafilen i Excel?
Avatar billede marantz Nybegynder
07. oktober 2013 - 11:28 #2
Hej igen,

Det er felterne, som hopper tilbage til de gamle, som var defineret i Word dokumentet inden jeg ændrede.

F.eks. rettet fra "autofeltfelt20" til "autofletfelt24" og gemt dokumentet. Når jeg så fletter, står der "autofletfelt24" i dokumentet inden felt, og når det er flettet, hopper det retur til "autofletfelt 20" og fletter dermed forkert.
07. oktober 2013 - 11:53 #3
Hvordan har du rettet koderne?

Prøv evt. at taste Alt-F9, og ret direkte i feltkoderne.
Alt-F9 igen, når du er færdig.

En navngivning af kolonnerne ville også kunne løse problemet - som nævnt i min første kommentar.
Avatar billede marantz Nybegynder
07. oktober 2013 - 12:00 #4
Hej igen,

Tak for dine svar. Jeg har fundet ud af det. Problemet var at jeg havde rettet teksten i fletfeltet. Det virker hvis jeg slettet feltet, og indsætter et nyt fletfelt i stedet for.

Min næste udfordring er hvis sætninger i at flette, men det hører du sikkert mere til hvis det driller :)

Send mig et svar og du får lidt point.

/Lars
07. oktober 2013 - 12:04 #5
OK!

HVIS-felterne kan du også rette i ved at taste Alt-F9.