Avatar billede tand Seniormester
06. oktober 2013 - 09:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lave rar filer om til iso på DVD. ?

Jeg har hentet et spil hjem fra nettet,
det består af en masse rar filer, de skal vel laves om til iso filer, for at jeg kan bruge dem. ?
Hvordan gør jeg det. ?
Avatar billede keysersoze Guru
06. oktober 2013 - 10:19 #1
Det ligner da ikke producenterne af DLC spil at levere dem som rar-filer - er du sikker på at du har hentet spillet fra den rigtige officielle kilde?
06. oktober 2013 - 11:06 #2
...Jeg har hentet et spil hjem fra nettet,... Hmmm... Lyder ikke heeeeelt efter bogen / lovligt ???
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2013 - 12:21 #3
Må bede dig smide et svar og acceptere det da vi på eksperten.dk ikke må hjælpe med anvendelse af ulovligt materiale.
Avatar billede H4nsen Nybegynder
06. oktober 2013 - 13:43 #4
Hvis han ejer det originale spil, men dvderne er ødelagte, så er det vel lovligt nok. :-)

PS. Forsøg at udpak .rar-filerne med winRar.
Avatar billede chalde Seniormester
06. oktober 2013 - 16:36 #5
#4 Og den tror du selv på holder i retten?
Avatar billede tand Seniormester
06. oktober 2013 - 17:04 #6
Jeg syntes i skulle pudse jeres glorie
Hvis i ikke ville hjælpe mig kunne i jo bare lade være med at kommentere mit spørgsmål
I stedet for at spille dommer.
Avatar billede tand Seniormester
06. oktober 2013 - 17:06 #7
Tand
Avatar billede tand Seniormester
06. oktober 2013 - 17:09 #8
Ok
Avatar billede H4nsen Nybegynder
06. oktober 2013 - 23:18 #9
#5 ja, i den grad. det kræver selvfølgelig man har et bevis på at spillet er købt - men ja!
Avatar billede chalde Seniormester
07. oktober 2013 - 07:34 #10
#9 Prøv at læse EULA'en til dine spil, så vil du nok finde ud af at det står anderledes til.
Avatar billede H4nsen Nybegynder
07. oktober 2013 - 10:45 #11
#10 Der står man ikke må bryde copyright'en. Hvor vil du hen med det? Hvis du allerede har købt spillet og du henter en perfekt retail copy af det selvsamme spil fra nettet, så har du ikke brudt copyright'en.

Hvis du mener anderledes, må du gerne vise mig et udklip fra en EULA.
Avatar billede chalde Seniormester
07. oktober 2013 - 11:59 #12
#11
D. Further Restrictions. Your right to use the Software is limited to the license grant above, and you may not otherwise copy, display, seek to disable, distribute, perform, publish, modify, create works from, or use the Software or any component of it, except as expressly authorized by EA.
Unless expressly authorized by EA, you are prohibited from making a copy of the Software available on a network where it could be used by multiple users. You are prohibited from making the Software available over a network where it could be downloaded by multiple users. You may not remove or alter EA's trademarks or logos, or legal notices included in the Software or related assets.
Battlefield 4 EULA, Mass Effect 3 og en række andre EA spil: http://www.ea.com/1/product-eulas

You agree that you will not, under any circumstances:
In whole or in part, copy or reproduce (except as provided herein),translate, reverse engineer, derive source code from, modify, disassemble, decompile, or create derivative works based on the Game, or remove any proprietary notices or labels form the Game unless explicitly allowed by the provisions under Art. 6 of Council Directive 91/250/EEC of 14 May 1991 on the legal protection of computer programs; notwithstanding the foregoing you may make one (1) backup copy of the Software Program and the Manuals;
Starcraft 2 EULA, http://eu.blizzard.com/en-gb/company/legal/sc2eula.html

Og lignende gør sig gældende i stort set alle EULA'er.
Avatar billede H4nsen Nybegynder
07. oktober 2013 - 13:32 #13
#12

Du gav mig blod på tanden til at læse lidt mere om emnet. Du har ret! :) Medmindre producenten selv har givet serveren lov til at uploade det, er det ulovligt - både som sender og modtager.

God mandag.