Avatar billede finb Ekspert
05. oktober 2013 - 13:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

pas på - pbs - nets - Svindel ?

Har du fået et link:
"Beskyt dit kort ved internethandel
FRA PBS - NETS TIL Dig"
-hvor man skal bekræfte et eller andet ?
Avatar billede H4nsen Nybegynder
05. oktober 2013 - 14:26 #1
Hej finb.

Ved en google-søgning fandt jeg følgende eksempler på falske emails fra nets:

http://www.nets.eu/dk-da/Om/nyheder-og-presse/Pages/Advarsel-mod-phishing-mails.aspx

er det en af dem?
Avatar billede repox Seniormester
05. oktober 2013 - 14:52 #2
Nets/din bank vil aldrig skrive til dig omkring dit kort eller bankoplysninger.

Husk og lev efter den regel, så er du altid sikret.
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. oktober 2013 - 16:26 #3
Som #2 vil banken aldrig kontakte dig om noget sådant. Typisk vil du på mailen kunne se at der er vedhæftet filer, eller links i, som du under ingen omstændigheder skal gå ind på.

Jeg modtager RIGTIG mange mails om at mit dankort er blevet spærret, min konto skal bekræftes og hvis jeg ikke gør noget af det, mister jeg helt adgangen til det hele og iøvrigt også alle mine penge.

Hvis du alligevel vælger at tro på, hvad der står i en sådan e-mail er den sikreste løsning at ringe til din bank eller evt. Nets. Dog tror jeg godt du kan regne med, at du aldrig vil modtage e-mail fra Nets. Men find nummeret på deres rigtige hjemmeside (klik IKKE på links i e-mails selvom du tilsyneladende er på den rigtige hjemmeside) og ring til dem, hvis du er i tvivl. Samme gælder skat
Avatar billede finb Ekspert
06. oktober 2013 - 13:12 #4
Alle, læg svar tak !
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. oktober 2013 - 13:25 #5
Og et svar fra mig af :)
Avatar billede repox Seniormester
07. oktober 2013 - 08:42 #6
Svar herfra