Avatar billede Technology121 Nybegynder
04. oktober 2013 - 13:14 Der er 11 kommentarer

Optagelse fra Viasat Boks

Hej

Jeg har en Viasat Plus HD Boks, som jeg har haft en del år efterhånden. Men her på det seneste er den begyndt at fejle sine optagelser, og da jeg snakkede med kundeservice fortæller de mig at dens interne harddisk bliver træt efter et stykke tid ligesom en computer harddisk gør, derfor skal den helt formateres for at starte på en frisk. Mit problem er bare vi har flere programmer på harddisken som vi gerne vil gemme da vi ikke har mulighed for at få dem på dvd nogen steder, nærmere betegnet "sig det med med 1000 mennesker"

Er der nogen måde jeg kan få det optaget fra boksen ellers trukket det ud og lagt ned på en skive ?
Jeg har en MAC book Pro bærbar, samt en PC bærbar til rådighed.

Alt hjælp vil blive værdsat :)
Avatar billede Blandy Praktikant
04. oktober 2013 - 13:16 #1
hvad model er den viasat box?
Avatar billede Technology121 Nybegynder
04. oktober 2013 - 13:26 #2
Det er en Viasat PlusHD, Pace TDS855NV
Avatar billede Blandy Praktikant
04. oktober 2013 - 13:32 #3
Tror ikke der nogen "almindelig" måde at få det ud på. men personligt ville jeg nok tage disken ud, og overfør til en computer. men kræver du har en sata/ide dock eller kabel til at tilslutte det til din computer.
Avatar billede Technology121 Nybegynder
04. oktober 2013 - 13:46 #4
Hmm ja det var nemlig også min overvejelse, men jeg har ladet mig fortælle at filerne på hd skulle ligge i et format der hedder vist hed str som Windows ikke kan håndtere, Og det skulle de gøre for at komme digital kopiering til livs. Så umiddelbart tænker jeg på en løsning hvor på man blot optager fra boksen eller tv, med analog kabel af en art til pc/mac
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2013 - 18:33 #5
#4 Jeg er enig. Der ar lavet en anordning så man ikke kan overføre digitale kopier, og den eneste måde man måske kan gøre det på er at overføre det gennem et scart stik som overfører analogt.
Jeg har selv i gamle dage prøvet et overføre vhs bånd, gennem en analog tv tuner på pc med composit indgange, for at digitalisere nogel af de gamle gode film jeg havde. Det ene bånd kunne jeg ikke overføre, da det slukkede og tændte for billedet når det blev afviklet. Ved ikke hvad den beskyttelse hedder, men langt de fleste kunne jeg overføre, så jeg også har en digital kopi af en anaolg optagelse.
Avatar billede Technology121 Nybegynder
05. oktober 2013 - 08:35 #6
Det er også det jeg tænker men har overvejet om det overhovedet kan give sig. For boksen transmitterer jo til tvet så det vil sige tvet ikke er kilden til visning, så mon ikke pc blot vise sort da den ikke modtager noget indgående signal fra tv ?? For en vhs der optager fra tv har jo også en antenne kilde ind
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2013 - 17:20 #7
Jo det har den, men den kan jo også optage over scart indgangen. Mener jeg har optaget en udsendelse fra Boxer en enkelt gang den vej over. Om Viasat fungerer på samme måde må jeg være svar skyldig.
Avatar billede Technology121 Nybegynder
06. oktober 2013 - 13:53 #8
OKay det må komme an på en prøve. Ellers tænker jeg det kunne måske være muligt at tage harddisken ud af modtageren og tilslutte den computeren og overfører dataerne for bagefter at formatere den, og så ligge dataerne tilbage. Måske det kunne være en mulighed :)?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2013 - 16:43 #9
Hvad er formålet med dette?
Avatar billede Technology121 Nybegynder
06. oktober 2013 - 18:26 #10
Formålet skulle være at harddisk efter en formatering skulle kører mere glat end hidtil. Rådet fra Viasat fordi den fejler optagelser og kører langsomt og så kan vi få den serie tilbage på harddisken også finde en løsning til at få det ud. Men nok bedst at få det ud eller over først tænker jeg.
Avatar billede Technology121 Nybegynder
17. december 2013 - 10:20 #11
Så lykkedes det endelig at finde en løsning der virkede :-)

En vhs kan optage det men den optager det kodet som i gamle dage så lyset kommer og går ligesom når man i de dage optog fra ens originale film.

men LØSNINGEN er at optage fra dvd-optager fra boxen så man får det digitalt over :) Jeg har fået fat i en gammel Philips Combi Vhs / DVD Optager til skiver uden HD, Og det virker for hårdt folkens ;-) Bonus er så at når den optager så opbygger den skiven i dvd format med det samme, så den er lige til at brænde over ;)