Avatar billede larsini Seniormester
03. oktober 2013 - 15:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spam på Eksperten

Jeg indmeldte mig for nogle måneder siden i engelsk forum - det foregik helt normalt MEN før jeg kunne stille spørgsmål eller komme med kommentarer skulle jeg skrive et par linier om mig selv herunder om mine interesser i de emner som så pågældende forum handlede om. Man skrev ganske klart at forum bestyrelsen lige skulle se om jeg var menneske eller maskine. Herefter gik der en dag eller to og så var jeg godkendt.

Blot til inspiration
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2013 - 16:29 #1
Hej larsini.
Der arbejdes på at udelukke de fodbold indlæg der kommer i lind strøm. Som jeg forstår det er det en Captcha løsning de forsøger sig med. Der er under test nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2013 - 17:21 #2
Der kommer sikkert i øvrigt en sværm af disse indlæg i aften, når runden med Europa League skal afvikles i aften :-(
Avatar billede larsini Seniormester
03. oktober 2013 - 17:32 #3
tak for kommentar

captcha havde enlænderne osse, men de havde åbenbart vurderet at det ikke var nok.

en løsning der kræver manpower, skulle helst undgås.

såvidt jeg kan se kommer spam på eksperten fra "medlemmer" som har meldt sig ind i eksperten omkring kl 02.00, og det må vel være vores tid i dk, dvs indlæg kommer fra nogen som befinder sig måske 6 timer øst for os, og som bekendt er 15 grader = 1 time så kommer denne spam fra nogen på en længdegrad i indien vest eller øst, måske endog kina, så'en cirka i hele træskolængder
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2013 - 17:34 #4
Og fra Bangladesh har jeg hørt at de sendes fra.
Avatar billede larsini Seniormester
03. oktober 2013 - 17:38 #5
yes passer fint, Bangladesh , ligger netop på 90 grader øst. et sted jeg i øvrigt, af erfaring, ikke kan anbefale at besøge
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2013 - 17:45 #6
#3 Ja det må ikke blive bøvlet for dem som ikke misbruger Eksperten, når de skal oprette spørgsmål. Så vil de søge andre veje, og på sigt vil Eksperten ikke kunne klare at køre med alt denne spam. Folk gider ikke se på disse indlæg hver aften der er sportsbegivenheder.
Jeg har selv startet en tråd om det. Du kan følg den her hvis du har lyst: http://www.eksperten.dk/spm/986266
Avatar billede repox Seniormester
14. oktober 2013 - 14:16 #7
Der er kommet nogle ændringer som forhåbentligt har læst problemet. Læs eventuelt blog indlægger Ændringer til glæde og til gavn
Avatar billede larsini Seniormester
18. oktober 2013 - 09:07 #8
på opfordring af en autobesked fra coadmin lukker jeg tråden