Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
02. oktober 2013 - 03:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slog Macbook Pro, begyndte at larme, kan ikke starte nu

Hej alle,

Jeg kom til at slå min Macbook Pro lige til højre for trakpaden. Dette fik den til at lave en mærkelig lyd. Jeg slog ligeså stille oven på samme område igen, hvilket fik lyden til at gå væk.

Jeg fortsatte med at bruge min mac uden problemer lige intil jeg skulle se resten af en film, som jeg var gået i gang med før uheldet var sket, og som havde været åben imens. Da jeg klikkede ind på den, frøs min mac fuldstændig.

Der var ikke andet at gøre end at slukke min mac og starte op igen. Den tog rigtig lang tid om at starte op nu, men til sidst virkede det dog og je loggede ind. Da jeg var logget ind var alt virkelig langsomt. Alle programmer frøs hele tiden. Så jeg genstartede den. Nu kan jeg slet ikke logge ind.

Jeg var inde og læse lidt om det, og fandt frem til jeg skulle prøve at Safe Boote min mac. Dette har virket, og jeg har kunne bruge den i Safe Boot uden de store problemer. Har prøvet at bruge diskværkstøjer og boote fra en CD men det viser ingen fejl.

Så jeg ved ikke hvad det er der kan være galt. På forhånd mange tak.
Avatar billede thill Nybegynder
02. oktober 2013 - 06:54 #1
Med disk værktøjet kan du kun se om fil strukturen og tilladelserne er i orden og evt reparere dem, det er ikke er egentligt Harddisk værktøj.

Nu skriver du ikke noget om hvilken MBP der er tale om, men er det en med en alm. HDD kan den sagtens have taget skade af slaget da den befinder sig lige under netop der hvor du har slået på din Mac.

En mulig løsning kunne være, at sætte en ny HDD/SSD i den, reinstaller OS X, tilslut den gl. HDD til den via USB (SATA-USB) og prøv, at importere dine data.

Held og lykke med den :-/
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
02. oktober 2013 - 13:11 #2
Den er fra mid 2010.

Det kan godt være harddisken selvom det meste egentlig virker under Safe Boot?

Læste noget om det måske kunne være harddisk kablet. Jeg skiftede harddisk kablet for 3-4 måneder siden. Så kunne det måske være problemet?

Jeg vil bare helst gerne være så sikker som mulig i hvad problemet er, inden jeg går ud og køber noget nyt.
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
08. oktober 2013 - 01:41 #3
Det var harddisk kablet, der skulle skiftes.