Avatar billede mocrazer Nybegynder
15. august 2001 - 00:34 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Grafik kort med eget processor.

Et grafik kort med eget processor som Geforce model 3.
Hvor meget procent grafik tager den af programmet og hvor meget tager CPU på computeren. Er det sådan at man behøver at købe en hurtigt PC istedet for og bare sætte et Geforce grafik kort i.
Avatar billede terminator Nybegynder
15. august 2001 - 00:55 #1
Et eks:
Nu spiller jeg en del Quake 3, og har selv en AMD K7 1000Mhz processor og et Geforce II 7700 fra Asus. Før jeg købte min 1000Mhz havde jeg en 550Mhz, men med det samme Grafikkort. Og tak for kaffe, det kom til at køre MEGET bedre med 1000Mhz\'en
Røg fra ca.80 FPS til 110 FPS.
Så med andre ord: Hvis du vil have det fulde udbytte af et Geforcekort skal Processoren altså følge med.
Skal ikke kunne gøre mig klog på et Geforce3, da jeg ikke har set et sådan i funktion endnu.
Men et skud i tågen må være en 1300-1400Mhz for at få det til at køre optimalt.
Avatar billede terminator Nybegynder
15. august 2001 - 03:48 #2
Og bedst med 256MB Ram eller mere...
Avatar billede intel4004 Novice
15. august 2001 - 10:07 #3
Jeg så engang en test hos anandtech, hvor de havde forsøgt at installere en Geforce2 GTS i en K6-platform, jeg tror det var en k6-3 500Mhz...

Det fungerede slet ikke. Processoren var klar flaskehals her, og det samme var bundkortets arkitektur...

Dog vil jeg skyde på at geforce3 sagtens kan udnyttes på en 1000Mhz og en 800Mhz Athlon...

INTEL4004
Avatar billede intel4004 Novice
15. august 2001 - 10:07 #4
Rettelse:
\"...og en 800Mhz Duron...\"
Avatar billede vuffe Nybegynder
15. august 2001 - 12:37 #5
når det gælder ydelse, siger man at grafikkortet er mest værd at bruge penge på, og derefter processor. Men hvis processoren er alt for langsom, kan den nemt blive en flaskehals.min erfaring siger mig at 500MHz Athlon, er det mindste, man skal have hvis et geforce kort skal udnyttes.
Avatar billede terminator Nybegynder
15. august 2001 - 20:22 #6
Takker for point :o)