Avatar billede ZeBa Ekspert
01. oktober 2013 - 23:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

WavePad

Nogen der ved, om det kan optage fra lydkortet, altså fx en udsendelse fra dr.dk?
Avatar billede conz Juniormester
02. oktober 2013 - 17:19 #1
Hvis du sidder i Windows, skal du blot bruge StereoMix, for at sende audio in til audio out.

En simpel søgning på "Wavepad record speaker output" gav dette som første resultat.
http://chris.pirillo.com/how-to-record-anything-through-your-computer-speakers/
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. oktober 2013 - 18:37 #2
Jeg fandt audacity, som jeg tidligere har brugt. MEN når jeg optager fra en radioudsendelse på dr.dk, så optager det også fra den indbyggede mikrofon. Hvor kan jeg så regulere det - Windows 8
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. oktober 2013 - 18:42 #3
Nej, den optager KUN gennem pc'ens højtalere
Avatar billede conz Juniormester
03. oktober 2013 - 08:49 #4
Så det virker altså som det skal?
Men så længe du har lavet StereoMix tricket, så kan du optage med alle programmer, det behøver ikke at være Audacity. Du kan sagtens bruge WavePad fx.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. oktober 2013 - 10:58 #5
Nej, kan kun optage gennem mikrofonen. Tror det skyldes, at jeg har pillet ved noget, men kan ikke huske hvad.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. oktober 2013 - 17:07 #6
Vil du have points?
Avatar billede conz Juniormester
03. oktober 2013 - 17:19 #7
Jamen har du fuldt guiden mht. StereoMix?
Dobbelttjek evt lige at det hele står, sådan som guiden beskriver.

Nej, pointene venter jeg med, indtil vi har fået løst dit problem =)
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. oktober 2013 - 17:21 #8
Jeg kan ikke finde noget, der hedder stereomix
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. oktober 2013 - 17:22 #9
Og det står heller ikke som guiden beskriver, måske fordi jeg ikke har xp, men 8?
Avatar billede conz Juniormester
03. oktober 2013 - 17:35 #10
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. oktober 2013 - 17:47 #11
Jeg plejer at være god til engelsk, men ham her lyder som om han taler ud genem sin mors livmor.
Men jeg nåede da frem til at aktivere stereo mix i stedet for internal microphone. Skulle det så fungere nu?
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. oktober 2013 - 17:49 #12
Nej, den optager stadig kun gennem højtaler og derfra mikrofon
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 01:31 #13
Kan du ikke give mit et svar til points, så jeg kan lukke her og spørge under Windows
Avatar billede conz Juniormester
04. oktober 2013 - 09:59 #14
Så bare læg et svar selv, og giv dig selv point. Jeg har jo ikke løst dit problem, så der er ingen point at hente.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 10:49 #15
x