Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:09 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

EKSPERTNØD!!! Bios - gør at jeg ikke kan installere win98! (HASTER)

Forleden købte jeg en 40GB hardisk, og ville installere den i min PC (pentium II,330 mhz). Jeg har før lagt nye harddiske i, uden problemer. Jeg har tjek på det med MASTER/SLAVE etc. men jeg tror ikke min bios kan finde en harddisk af denne størrelse eller kan den?  Anyway! Jeg har evt. overvejet at flashe min bios - men vil ikke rigtig gå igang, før jeg har fået grønt lys fra en \"EKSPERT\"!

Efter utallige mislykkede forsøg på at få min bios til at finde min nye 40GB harddisk, opgav jeg, og ville tilbage til min gamle 4GB hardisk - men til min store overraskelse, ville den ikke starte min win98.

Jeg har formateret min 4GB op til flere gange, og forsøgt at installere win98 på ny, men det er det samme der sker - Den laver kluder i PnP-enhederne (tror jeg) dvs. den tildeler ikke de rigtige enheder, de rigtige IRQ settings - derfor for mig at se, har jeg lavet en fejl i min BIOS-opsætning.

Jeg ville blive glad, hvis der er kvalificeret hjælp at hente....

VH. RANGO :o)

Jeg er ny her - men savner måske allerede en CHAT-mulighed....det ville være fedt, om der var denne mulighed...OGSÅ!  Ellers ser det ret spændende ud det her, og jeg glæder mig til at høre fra jer...

rango@get2net.dk
Avatar billede webmasterdk Praktikant
15. august 2001 - 00:10 #1
hvad har du sat som boot device?
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 00:13 #2
Har du prøvet at lave en \'Load Setup Defaults\' i din bios?
Avatar billede mukke Nybegynder
15. august 2001 - 00:18 #3
helt præcis hvad sker der så når du prøver at boote Win98?

Jeg er lidt i tvivl om den overhovedet kommer så langt som til at nævne 98 eller om den evt. når helt ind i 98 min så hverken kan finde det ene eller det andet?
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:22 #4
undskyl! hehe...jeg har lige fundet ud af at sende kommentar istedet for at læse/sende mails!

1) Ja, jar har prøvet at Load Setup Default - hjælp ikke

2) Der sker det, at jeg godt kan installere win98, men nu den så siger starter win98 for første gang, så melder den fejl i \"windows leder efter enheder eller hardware\"
Avatar billede mukke Nybegynder
15. august 2001 - 00:24 #5
prøv at gå ind i din bios og led efter en mulighed for at slå \"pnp OS\" til/fra. Hvad den end står til, så skift om.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:24 #6
Der dukker et vindue op med:  fejl i modul et eller andet: fejl i Setup.dll
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 00:25 #7
Prøv evt. at installere kun med CPU - En ramkreds - Grafikkort og en harddisk.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:28 #8
Jeg har forsøgt at slå PnP fra, og jeg har også forsøgt at lade den være enabled, men det hjalp ikke (dog da den var slået fra, kunne jeg nå lidt længere ind i installationen - så dukke fejlen op igen, blot med en fejl i en anden dll eller vxd fil)

Jeg har desvære ikke skrevet fejlene ned, men hvis det ville være en hjælp, så kan jeg gøre det (skal dog lige tilslutte den til en anden skærm så - kan tage ca. 15-20 min).
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 00:30 #9
Jo tak. Kom med fejlen.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:32 #10
Det er det jeg har prøvet nu. Dvs. lige nu er der et ATI grafikkort i, en 4GB hardisk...og så noget masse rod i bios.

eh... i den første menu, står har jeg sat den til Auto hele vejen ned, så den selv finder hardisken, og det virker (undtagen ved de 40GB)

Kan i læse mens jeg skriver eller først når jeg har sendt beskeden?
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:36 #11
jeg vender tilbage igen om 15 min, når jeg har sat en anden skærm til, så kan jeg helt præcist fortælle hvilke fejl den kommer med, og hvad der er af instillinger i BIOS!

Jeg mener jo selv det er, når den via PnP selv tildeler enheder nogle IRQ-settings efterhånden som den finder dem, men disse passer ikke helt med dem Bios er sat til?  eh tror jeg da - men har ikke helt tjek på det med Bios!

tilbage igen efter ca 15 min fra nu af...
Avatar billede mocrazer Nybegynder
15. august 2001 - 00:41 #12
Det skulle ikke være nogen problem at sætte et 40GB HD i dit PC. Du skal være sikker på at der er sat rigtigt i. Altså med Jumper osv...
Du kunne måske se om der er et nyt Bios til dit PC. Hvis det ikke virker er det fordi din PC ikke kan klare at have så meget, men ellers skal du ikke være bange for at Updatere dit Bios. Der kan være flere ting. Måske er der noget galt med den 40GB HD du har eller ikke. Du skal altid updatere dit bios så du er sikker på at du køre med det nye funktioner som der er oprettet i dit bios så du kan køre med de nye hardware der kommer på markedet.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:53 #13
Så er jeg klar igen...

PnP i bios er sat til manuel:

Den er nået til win98 installation under punktet
indstilling af hardware:  Her dukker der en menu op hvor der står:

Msgsrv32, programmet har udført en ulovlig handling: under detaljer står der en masse tal m.v.

bla.
Msgsrv32 forårsagede en manglende segment-fejl i  modul Setupx.dll på adressen 0005:000084c6

Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 00:59 #14
Jeg er sikker på at min 40GB virker dvs. har set den virke på en anden pc.  Jeg har styr på det med jumpers (slave, master etc) samt hvordan kablerne skal sidde og hvorledes bios \"normalt\" burde finde min nye harddisk... Jeg har ikke prøver at flashe en bios før, så det kan selvfølgelig være en mulighed - jeg forstår ikke, jeg ikke kan tilslutte min gamle harddisk på 4GB, som tidligere virkede fint.

Jeg har helt sikkert lavet nogle forkerte indstillinger (bla. mht. PnP og måske også i CPU opsætningen?)

såhh???  I have to learn to write down witch chances I make...in the futere :o)
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 01:11 #15
Prøv at kopiere hele installations cd´en over på harddisken, og installer derfra.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 01:14 #16
...det har jeg også prøvet, dvs. jeg har sat en ekstra harddisk til, som slave hvorpå win98 også ligger, og det er det samme der kommer af fejlmeddelser.
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 01:15 #17
Hmm, har du mulighed for at prøve med en anden ramkreds.
Og som sagt, så prøv at fjerne alt overflødigt hardware, før du installerer.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 01:23 #18
en anden ramkreds? forstå jeg ikke? Men ja, jeg har også prøvet at fjerne alle andre enheder. Dvs. Lydkortet sidder på motherboardet, og grafikkortet skal sidde i for at jeg kan se skærmen, men ellers er CD, ekstre harddisk, modem web cam og tvkort fjernet, og jeg har også forsøgt at ghoste min harddisk fra et image der tidligere tilhørte selv samme harddisk...

Jeg er sikker på, at det må være nogle indstillinger i bios det er galt med, for når jeg ændre på nogle, så kommer jeg lidt længere ind i installationen... og faktisk nåede jeg helt ind til at den genstartede computere, startede win98 og sagde win har fundet ny hardware, og ville installere en mus, og så gik det i vasken igen. Jeg kunne dog stage bruge tasteturet, og jeg kunne komme ind i kontrolpanlet, system og så se på enheder, men forbavsende nok, så var der ingen enheder tilsluttet! hmmm

Så jeg ville tro, at skulle gå bios igennem slavisk, med en guide som har tjek på det.

...men jeg er da åben får flere mulighere.  iøvrigt Makse - hvordan tildeler jeg dig point for det du har hjulpet med so far?
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 01:27 #19
Det kan du først når jeg har svaret.

Hvis du ikke kan installere windows, når du har lavet en Load Setup/bios Defaults, så er det ikke der, det er galt.

Og det at den går i stå på forskellige tidspunkter, kunne godt tyde på en fejl i ramkredsen.
Det kunne dog også være noget så simpelt, som bios batteriet der er ved at være færdigt.

Se også efter at harddisken er sat til at køre i LBA Mode, i din bios.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. august 2001 - 01:30 #20
prøv at disable virus funktionen i bios.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 01:34 #21
ok! Den er sat til auto, og ikke LBA mode, så måske er det det!

Den er tre år gammel, så jeg ved ikke om batteriet er for gammelt, men det må man kunne tjekke med et eller andet shareware program?

Det med ramkredsen hmm... jeg har 64mb-ram, men jeg har ikke helt tjek på hvorledes de funger - det skulle da være pudsigt, om de netop som jeg prøver at installere en ny harddisk skulle være gået \"kaput\"?

Der var i øvrigt en der sagde noget om hvor tykt mine kabler til harddiske var, fordi de nye store harddiske skulle bruge et meget tyndt kabel (mindre end 1mm) hvor det normale kabel er ca 1mm? Men det kunne jeg da ikke tro skulle gøre en forskel - Jeg har dog forsøgt med begge slags kabler og det er det samme der sker!

Hvis ikke der er eller kommer en løsning, så må jeg jo skifte bundkortet eller måske prøve de med ramkredsene... som er de der 64mb ram ikke sandt??
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 01:38 #22
Ja, det er korrekt.

Vedr. LBA. Det sætter du inde i \'Standard CMOS Setup\' menuen.

Check også at alle kabler, kort og ramkredse sidder ordentligt.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 01:39 #23
Til jelzin 101.  Den er slået fra!
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 01:46 #24
jeg prøver lige det med LBA! og alle kabler er tjekket, i slot1 skal  Master sidde for enden, og slave i midten (hvis en sådan er installeret).  Eller i slot2

Jumperne skal sidde rigtigt, og kablerne skal vende rigtig,.......og der skal strøm til...

alt det - er jeg klar over, har gjort det mange gange før, så det er jeg sikker på virker eller er gjort rigtigt.

Men nu det der med LBA! hvis jeg nu samtidig loader deafaul bios settings samtidig så skulle jeg næsten være 100% sikker på det ikke er en indstillings fejl eller hva?

I øvrigt!  når Bios bliver defaulted, så sætter den min CPU til 233Mhz, hvor den normalt da den virkede, sad til 300Mhz (dette sat af fabrikanten) skulle det have en betydning?

Jeg ville egentlig også prøve at flashe den, men det har jeg ikke prøvet før. Så det er måske ligeså vanskeligt at blive instrueret i!

Anyway! Jeg takker stadig for jeres gode bud!

Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 01:54 #25
Hvad betyder egentlig:

  MSGSRV32

Er det en fil eller et program eller hva?

  Nu har jeg forsøgt med LBA, og load default bios settings, og den samme fejl dukker op.

Hardisken er formateret til Fat32, og jeg har forsøgt med fdisk m.v. men det er samme fejl der dukker op.

Det med ramkredsene, den tæller eller undersøger dem jo når den starter op, og den melder ingen fejl der, så de skulle jo egentlig virke fint ville jeg da tro!
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 01:56 #26
Når du har lavet en \'Load Setup/bios Defaults\' bør man selvfølgelig sætte CPU hastigheden, og autodetecte sine harddiske igen.

Hvis intet af ovenstående hjælper, så prøv at slå \'Level 1\' og \'Level 2\' cache fra i din bios.
Dette vil sløve computeren betydligt, men måske lade dig installere Windows. Du kan så bagefter slå det til igen.
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 01:58 #27
Den ramtest der bliver lavet ved boot, er ingen garanti for, at de er fejlfrie.

Du kan evt. prøve Ramexam som kan hentes på http://www.tweakfiles.com/diagnostic/ramexam.html
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 02:02 #28
Jeg prøver det med level 1 or 2!

Kan man bruge Ramexam, selvom man ikke har installeret windows?

Jeg har også forsøgt at sætte en anden harddisk til, hvor windows fungere, men her siger den det samme:

      Det der med at MSGSRV32 forårsagede en fejl i modul Setupx-dll  osv. (som jeg skrev ovenfor)
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 02:08 #29
Ramexam skal køres fra DOS.

MSGSRV32 er det program, som sørger for at \"beskeder\" fra dit Hardware/Programmer/Drivere mm. bliver sendt de rigtige steder hen.
Så fejl i forbindelse med MSGSRV32 kommer, når en af disse enheder ikke vil modtage den \"besked\" MSGSRV32 prøver at sende.

Det kan altså være både et hardware og et software problem.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 02:22 #30
okey..så ved jeg det!

Jeg har downloadet Ramexam, men jeg vil lige læse filen i morgen, og så forsøge at teste den - Ellers tror jeg, at jeg vil forsøge at flashe min bios! Det lyder som om, at det er en god ide under alle omstændigheder, men jeg skal dog være sikker på, at jeg får gjort det rigtigt!
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 02:27 #31
På bundkorts producentens hjemmeside, plejer der at være en udførlig guide, hvordan det skal gøres.

Man skal bare huske, at det skal gøres i et rent Dos miljø. Altså ingen drivere til hukommelses-styring mm.

Du kan lave en sådan startdiskette med kommandoen Format A: /S
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 02:31 #32

Ok er her er en midlertidig konklusion:

En ganske alm. 4GB Seagate HD, formateret med win98  format c:  tjekket med fdisk, at den var sat til FAT32  bliver sat ind i min pc (pentium II 300mhz)

Original win98 CD bliver sat til at instalere win98 på den af bios fundne HD, også så melder den fejlen MSGSRV32...Setupx.dll lavede en fejl.

Dette kan da kun være en fejl i Bios-opsætningen! Right?

Ja, Cd fejler ikke noget, den virker på min anden PC.

HD\'en virker også på den anden PC!

Så, Im confused!

Makse jeg har prøvet at slå cashen fra også, det hjalp heller ikke...samme fejl opstår!
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 02:35 #33
Yeps! (I knew that). Så det vil jeg forsøge - nu har jeg kæmpet med denne Pc siden i Onsdags, og den har også været forbi min forhandler, som heller ikke kunne finde en løsning, men nu syntes jeg ikke at han virkede særlig gæv til det med Bios og hardware - Han var blot en \"Sælger\".

Men kan jeg give dig disse piont som dine rimelige gode bud eller hvordan foregår det her? Jeg er på her for første gang, og er ikke helt klar over hvon det funger!

Men jeg har/er glad for din støtte!
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 10:17 #34
Hvis du har en anden PC, så prøv med en af ramkredsene derfra.

Du kan også prøve at sætte Ram timingen op, i din bios. (RAS/CAS)

Hvad hedder dit bundkort? (Mærke og model)
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 10:18 #35
Vedr. point. Du bør ikke give alle dine point væk i et spørgsmål. Så har du jo ikke noget til næste gang.

Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 15:26 #36
Jeg har skilt min Pc i atomer, og jeg kunne ikke finde noget navn på bundkortet - men der skulle stå noget inde på www.chaintech.dk om det - Det skal jeg lige have undersøgt!

Jeg har dog i mellemtiden prøvet at sætte min 40GB til en anden PC, og den kunne heller ikke finde harddisken (hvis bios ikke kan finde den, så kan man da ikke formatere HD\'en vel?)

Anyway! Efter at have førsøgt på at lade min PC finde min 40GB, så har jeg ikke kunne komme ind på win98 på min gamle 4GB HardDisk, og det er det jeg egentlig ikke forstår.

Jeg må på en eller anden måde have lavet nogle ændringer i bios, så den nu ikke kan læse win98 optimalt? Men hvad der skal til er jeg ikke klar over!

Jeg tror ikke det er ramkredsene!
Avatar billede mocrazer Nybegynder
15. august 2001 - 18:28 #37
Ok Hvis du ikke har fået det lavet skal du teste dine ram blokke for at se om de er ok, der næste skal du se om dit batteri er færdig. Det er rigtigt nok hvad rango siger, men du har ikke et virus i Pc\'en eller måske er har dit CDROM periodisk fejl.
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 19:21 #38
Rango > Hvad sagde Ramexam?
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 23:18 #39
okey her er noget nyt til historien:

Jeg har læst noget mere ang. ovenstående problem, og som jeg kan forstå så er der sket det, at da jeg loadede bios defaults - blev instillingerne sat til de mest basale indstillinger (som I jo ved) - MEN!!!!

Eftersom jeg ikke har kunnet finde noget model no. til mit motherboard og at der fulgte denne noget komplicerede CD+diskette med da jeg købte min PC... så har jeg bange mine anelser om:

AT -Fabrikanten har efter en klassisk default bios-opsætning...indstalleret en masse forskellige drivere til motherboardet og cmos m.v. -Dette blot for at kunne køre win95. Dernæst har de for at kunne køre win98 yderligere lavet nogle ændringer i opsætningen - hvilket selvfølgelig lyder meget kompliceret og ulogisk!!!

Det er hvad jeg har kunnet læse mig til.  Dvs. for at kunne få min PC til at fungere igen, så er
jeg nødttil (slavisk) at gennemgå de trin som der er anvist på min CD-rom...De er mange og komplicerede.

Jeg har ikke prøvet Ramexam endnu - men har puttet dem ind i min lillebror\'s PC, og her virker de fint, dvs. den melder ingen fejl eller
mangler, som den gør i min PC. Så jeg tror ikke
det er dem der er noget galt med!

Subconclusion!  Det er en opsætning dels i bios, men også en speciel win installation, med de rigtige drivere m.v.

Det er svært at forklare, men jeg er egentlig ikke i tvivl om at det er det.  Jeg kan evt. sende den vejledning jeg har.  (men det er nok for kompliceret og omfangsrigt til at I orker det)

Men anyway! Tak for jeres støtte / hjælp so far!

Hilsen              @¿@
rango@get2net.dk    ~

Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 23:21 #40
Prøv at smide den på Makse@mail.dk
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 23:43 #41
Så skulle det være sendt til dig Makse!
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 23:51 #42
Yup, modtaget og gennemset.

Der står faktisk ikke noget, vi kan bruge til noget i første omgang.
De beskriver kun hvilke drivere der skal installeres, NÅR Windows er installeret.
Og så viser de hvordan man opdaterer bios\'en.

Readme.txt indeholder en oversigt over CD\'ens indhold.
Og de 2 PDF filer er identiske, men på hvert sit sprog.

Når du starter computeren, står der et BIOS ID Nr. Prøv at komme med det.
Avatar billede rango Nybegynder
15. august 2001 - 23:55 #43
Ok! Jeg har kun en skærm nu! så jeg er nødt til at skifte om! Jeg mener dog at have skrevet det ned på et tidspunkt! Leder lige (5 min)
Avatar billede rango Nybegynder
16. august 2001 - 00:05 #44
arrh! Det er noget rod! Jeg har kun en pc, og skal skifte imellem de to kabinetter!
Men jeg henter en anden pc i morgen - det gør det noget nemmere at have to ved siden af hinanden!

Ellers (jeg ved det måske ikke er så oplagt) så vil jeg gerne ringe dig op! Jeg er på 62-202046

V.H. Rango
Avatar billede rango Nybegynder
16. august 2001 - 00:12 #45
Jeg lukker lige ned! Og kommer tilbage igen med det BIOS ID NR.    (tilbage igen om ca. 15min).
Avatar billede rango Nybegynder
16. august 2001 - 00:38 #46
Yep! Makse, så er jeg har igen. Jeg har sendt en mail til dig, hvor du kan se nummeret!
Avatar billede makse Nybegynder
16. august 2001 - 00:50 #47
Yup. modtaget. (BIOS ID: 07/16/98-i440EX-8671-2A69JC39C-00)

Iflg. www.wimsbios.com er dit bundkort et Chaintech 6ESA M10X
Du kan se bundkortet på http://www.chaintech.dk/PRODUCTI/mainboar/slot1/6ESA.htm (Ligner det?)

Nyeste bios kan hentes på http://www.chaintech.dk/BIOS/Models/6ESA.htm
Gennemlæs http://www.chaintech.dk/BIOS/Bios.htm grundigt.

Programmet til at opdatere bios, kan hentes på http://www.chaintech.dk/DRIVER/UTILITY/FLASH753.EXE

Gnat og sov godt. :)
Avatar billede rango Nybegynder
16. august 2001 - 00:53 #48
TAK! :o)  manner du er GO\'

hehe  nu håber jeg det virker!

Ja, Gnat 2u2
Avatar billede makse Nybegynder
16. august 2001 - 09:29 #49
Hvis det er et 6ESA2 bundkort, skal du bruge den her bios http://www.chaintech.dk/BIOS/Models/6ESA2.htm
Avatar billede rango Nybegynder
16. august 2001 - 21:25 #50
Den hyperlink har jeg været inde på! Men er det en bios upgrade eller er det kun en opdatering af lyddrivere?

Når der så står Only for 6ESA2-Fxxx  kan jeg så også bruge den? Jeg ved ikke noget om min er Fxxx
eller hvad det står for!
Avatar billede makse Nybegynder
16. august 2001 - 22:20 #51
Prøv lige at kigge på det yderste ISA slot, om der ikke skulle side en markat med nogle numre.
Avatar billede rango Nybegynder
17. august 2001 - 01:30 #52
På den yderste ISA slot står der:

S/N: M9808039995

...og på den næstyderste står der:

AC834102807

Siger det dig noget?
Avatar billede makse Nybegynder
17. august 2001 - 01:48 #53
De siger mig desværre intet.

Faktisk kunne jeg godt tænke mig, at du kunne finde noget som helst sted på bundkortet, hvor der stod 6ESA2. (Du har sikkert undersøgt kortet med lup)

Hvis der så kun står 6ESA2 skal du bruge http://www.chaintech.dk/BIOS/686/6ESA2604.EXE

Hvis der står 6ESA2-Fxxx skal du bruge http://www.chaintech.dk/BIOS/686/6ESA2827.EXE
xxx kan godt være tal eller bogstaver.
Avatar billede rango Nybegynder
17. august 2001 - 01:57 #54
hmm.. jeg skal forsøge om jeg kan finde noget med ovenstående, men det er ikke helt nemt (lol)..

Ville der ske noget ved at prøve med det øverste link du har skrevet - eller mener du virkelig jeg skal lede 16 timer efter 6ESA2 xxx

Anyway! Man må da egentlig kunne spørge forhandleren eller dem der på chaintech - hvor og hvad jeg skal lede efter???

I øvrigt - er du sikker på, at det er en BIOS upgrade, og ikke blot en upgrade til det lydkort der sidder på bundkortet?

Jeg/Du har jo egentlig fundet det helt rigtige bundkort! så nu troede jeg, at jeg kunne begynde at flashe... men jeg tør jo ikke før jeg er 2000% sikker.

Vil det iøvrigt hjælpe at flashe bios, når jeg ikke har tjek på at sætte den op bagefter...især med de der kryptiske Pnp indstillinger m.v.????

Avatar billede rango Nybegynder
17. august 2001 - 02:03 #55
Haløjsa!!! Manner!!!

Den der chip jeg fortalte dig om, som ikke sad rigtigt på billedet (den jeg havde tegnet som 2\'er) ----- PÅ DEN STÅR DER ------

6ESA2-C100N
CTF7636-2 V1.0

Det må da være det!!! hehe siger du ikke?
Avatar billede makse Nybegynder
17. august 2001 - 02:06 #56
Ud fra hvad du har fundet, må det være 6ESA2 du skal bruge.
Altså http://www.chaintech.dk/BIOS/686/6ESA2604.EXE

Det er en bios opdatering, ingen tvivl om det.
Men jeg er nu meget i tvivl om, det hjælper på dit problem.

Of to bed now. Gnat.
Avatar billede rango Nybegynder
17. august 2001 - 02:09 #57
Mener du ikke det er den der med Fxxx, der står jo -C100N?

Ok! Natter

Jeg prøver om jeg kan begynde at flashe den!

Avatar billede makse Nybegynder
17. august 2001 - 02:10 #58
Nej, for så burde det jo starte med -F
Avatar billede rango Nybegynder
17. august 2001 - 02:13 #59
ja, selvfølgelig! havde jeg lige set også! Hvis det virker, så får du MANGE point imorgen!

1) Jeg læser instrukserne grundigt
2) laver en TSR-bootdisk og overfører filerne
3) ehh..og håber det kommer til at virke.

Endnu engang 1000 tak Makse!
Avatar billede rango Nybegynder
17. august 2001 - 16:10 #60
Hej Makse! Jeg ved ikke hvordan eller hvorfor?

MEN NU VIRKER MIN COMPUTER IGEN!!!

Jeg fik prøvet at flashe bios, men den sagde undervejs at flashprogrammet jeg brugte var ukendt, og om jeg havde lyst til at fortsætte - det gjorde jeg, og nu virker den.

Så hermed får du 305 point for din hjælp!

Mange taknemlige hilsner fra Rango

@¿@
(~)
Avatar billede makse Nybegynder
17. august 2001 - 16:13 #61
Kanon, Takker for point. :)
Avatar billede rango Nybegynder
17. august 2001 - 16:27 #62
You are welcome! I would have made it without your help!

The plessure is on my side!

Take care out there - maby we meet again!? hehe

Anyway! Nu funger det, og det er virkelig fedt (jeg havde jo mere eller mindre afskrevet mit bundkort) hæ hæ - tålmodighed betaler sig i længden!

bye bye for now! From RANGO  ;o)