Avatar billede gertn Nybegynder
30. september 2013 - 16:07 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

sikkerhedsmeddelse/certifikat

Min (93 år gamle!) svigerfar får ved start af sin pc - før han åbner mail eller andet -  et vindue med sikkerhedsmeddelelse:Denne side kræver en sikker forbindelse. Der er ikke tillid til nøglecentret til dette websted, eller centret er ukendt. Jeg har så valgt  knappen "vis certifikat", og får denne tekst: "certifikatet man ikke bekræftes hele vejen til et nøglecenter, der er tillid til. Udstedt til JAVADL - ESD - SECURE- ORACLE.com. Udstedt af GEOTRUST SSL CA. Gyldigt 28.5.2013 - 1.6.2014."

Det er en meget gammel pc. Han har forsøgt at logge på netbank, og blev afvist, fordi java var forældet. En pc-supporter har fortalt ham, at han ikke kan opdatere java, fordi han ikke kan finde sin installations-cd.
30. september 2013 - 16:15 #1
Skal jeg gætte på at der er tale om XP ?

---

Ved du hvad der er for en 'program', der opstarter dette ???

Ellers ->

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

CCleaner - værktøjer - opstart - .. check/disable herfra !!!

---

Du ka' jo også lige køre denne 'pakke' ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede gertn Nybegynder
30. september 2013 - 16:29 #2
Jeg tror nok, det er XP. Det underlige er, at det er når han starter pc-en(før han åbner outlook for at se mails eller google for at få hjælp til krydsordsløsning). Han har genveje på skrivebordet, men der er ikke åbne programer.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2013 - 16:35 #3
Java kan til enhver tid opdateres. Hvad for en PC support var det, der kom med den vejledning.

Afinstaller java og hent en ny version.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 16:40 #4
Det kan måske være en installation der er strandet, og popper op hver gang pc startes.
Man kunne evt prøve at fjerne Java fra maskinen helt, og installere på ny.
Prøv at hente JavaRa  http://singularlabs.com/software/javara/
og fjern det helt. prøv så at gå på Netbank. Jeg mener at have hørt at den så vil linke til at man kan hente Java fra webstedet.
Java versionen der bruges nu er 7 version 40.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 16:41 #5
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2013 - 16:45 #6
Eller brug Java egen afinstaller til at fjerne gamle versioner med.

http://www.java.com/en/download/uninstallapplet.jsp
Avatar billede gertn Nybegynder
30. september 2013 - 22:55 #7
Jeg kører til svigerfar senere på ugen, og melder tilbage :-)
Avatar billede gertn Nybegynder
15. oktober 2013 - 08:31 #8
Svaret på mit spørgsmål kom hurtigt - og det var det, som løste problemet. java fjernet og geninstalleret. Der kom også et svar fra 220661 som medvirkede, så jeg giver 50 til dig og 10 til 220661
Avatar billede gertn Nybegynder
15. oktober 2013 - 08:33 #9
Pixxel var hurtigst - du var medvirkende, så jeg må give dig 10 af de 60
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2013 - 08:39 #10
Jeg lægger et svar til deling med andre i tråden.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2013 - 12:45 #11
Svar