Avatar billede beta Nybegynder
14. august 2001 - 23:44 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Deling af TDC bredbånd

Er der en som har en 1-2-3 løsning (opsætning) til hvordan man deler en TDC Bredbånds forbindelse. Til at dele forbindelse ud til computerene er der en switch (ingen router / ingen server) og der er dynamiske IP adresser til de forskellige computere.

Hvor og hvad skal tilføjes i W98 (og evt. i W2000) ?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. august 2001 - 23:46 #1
Prøv at kigge lidt i denne kategori, dette spørgsmål bliver stillet (og besvaret) ca. 2 gange om dagen!
Avatar billede beta Nybegynder
14. august 2001 - 23:50 #2
Okey, men er der ikke forskel på om det er en router baseret, eller switch baseret løsning ?

Avatar billede mocrazer Nybegynder
15. august 2001 - 00:57 #3
Du skal ikke give IP. Det du skal bruge er en Switch HUB som koster 300 kr og de antal meter kabel du skal bruge. Du må ikke give IP da det vil give konflikter. Windows finder automatisk ud af det. Det bedste og billigste løsning er Switch HUB.
Avatar billede ctv! Nybegynder
15. august 2001 - 08:14 #4
En Switch hub? *lol*
Avatar billede kajfas Nybegynder
15. august 2001 - 14:52 #5
Ja, den var god!
Måske en layer 2½ switch med integreret gateway og invers firewall ville passe bedre ;o)

-> beta
Kig på http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_unex_5.htm og køb evt. en anden switch der passer til dit behov.
Avatar billede beta Nybegynder
15. august 2001 - 19:51 #6
Det jeg er itvivl om, er om jeg skal vælge \"del internet forbindelse\" på hver PC, når der ikke er en server/router, eller hvordan gør man når man har dynamiske IP adresser ?

Tak for linket, har dog kigget på en Rubytech 8 ports til ca. 700 og ditto netkort til 110 kr. stk.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
16. august 2001 - 18:22 #7
Køb et ekstra netkort og installer det i PC\'en med ADSL. Del så internetforbindelsen. Så køre du ! Smid evt. en hub på det nye netkort/kabel og del videre
Avatar billede beta Nybegynder
16. august 2001 - 20:17 #8
Det skulle helst laves så der ikke var en PC tændt hele tiden, altså som server.