Avatar billede filterfri Nybegynder
29. september 2013 - 20:23 Der er 17 kommentarer

ikke tv, kun bredbånd

Jeg gider simpelthen ikke betale for tv pakker, det er fornærmende og jeg ser aldrig tv alligevel, men min lære søn vil gerne have noget ordentligt net og det vil jeg også.
Vi har 40 mb forbindelse lige nu og det er ikke godt nok.
Det er hos Stofa og vi er snart ikke kunder mere, da man ikke må fravælge tv.
SÅ !
Given det er i Sorø
Vi vil gerne have hurtigt bredbånd, trådløsrouter.
Hvad er jeres råd?

Og psssst, nu ved jeg ikke møj, men jeg har hørt at der er et max på hvormeget fart man kan få ind ad døren visse steder, men de såmænd gerne sælger en meget mere end man overhovedet kan modtage ??

Lad mig høre lidt
Mvh Jørn
Avatar billede Blueeyez Mester
29. september 2013 - 20:55 #1
Nu ved jeg ikke om i har fiber kabler, men det kunne være en ide.. Vil dog vil det måske koste 5000 at få gravet ind medmindre i kan få et tilbud :)

Router skal i nok op i den høje ende hvis i bruger internettet meget.. evt EA6500 / 6700
Avatar billede filterfri Nybegynder
30. september 2013 - 06:59 #2
Jeg tænkte mere på den rigtige udbyder.
Jeg har ikke skillinger til at få lagt eget kabel og såen ind.
Så; hvordan finder man den rette udbyder, hvis man godt kunne tænke sig 80+ i download?
og man ikke vil have fjernsynskanaler med.
Avatar billede frem-ad Professor
30. september 2013 - 08:19 #3
Det bedste vil være hvis du kan få waoo jeg mener det er i Slagelse så mon det ikke også er i Sorø, men prøv og tjekke for der får du en god download og upload hastighed og du behøves ikke og tage mere med og det fungere.

Hvis det ikke er en mulighed så tjek telia http://ww3.telia.dk/bredbaand/?utm_campaign=deeplinks&utm_medium=deeplinks&utm_source=adservice&utm_content=deeplinks&utm_term=cpa jeg kender en der har der har der fra og det fungere fint
30. september 2013 - 08:46 #4
Pssssst: Hvad skal du bruge mere end 40Mb bit DL til ?
Avatar billede Blueeyez Mester
30. september 2013 - 11:48 #5
Altså jeg har 30/30 ved waoo igennem sydenergi og ved fiber er det ikke kun hvor mange mbit du får, men os hastigheden i det.. Og fiber er ikke langsomt... Hmm 80 mbit - 100 mbit vil koste lidt penge, men din strøm udbyder kunne måske vurdere :)

Jeg var så heldig at være med i en kampagne her i sommer og fik det derfor gravet ned gratis :)
Avatar billede filterfri Nybegynder
30. september 2013 - 16:57 #6
40+, fordi vi har 40 nu og det hakker. vi har Stofa
Knægten spiller nogle spil og jeg ser lidt films eller spiller wgt.
Wauu dækker ikke sorø.
Jeg gad da godt nøjes med 50/5, for der er udbydere uden tv pakker, men hvem skal man kaste sin kærlighed over?
Avatar billede frem-ad Professor
30. september 2013 - 17:01 #7
Jeg nævnte Telia i #3
30. september 2013 - 17:26 #8
Psssst:
... det må være andre elementer der får det til at 'hakke' (når du ser film over nettet?) !!!

Vi har 5/0.8 Mb her og kan (da det var aktuelt) se DR HD live nydeligt i FULD opløsning på en Samsung 50" Fladskærm - HDMI fra en bærbar PC ...
Avatar billede filterfri Nybegynder
30. september 2013 - 17:46 #9
mine films hakker ikke overhovedet, men knægten siger hans spil er lidt ustabile.

Umiddelbart kan telia tilbyde mig 10 mb, når de tjekker min adresse.
Avatar billede Beach Mester
30. september 2013 - 17:50 #10
Hold da op hvor i Pssstér *GG*
Jeg har her i sommerhytten en alm. 10Mbit kobber ind, og her er det muligt både for kranen at se Netflix (ikke HD da den computer er for langsom) mens jeg gambler C&C online og knægten spiller ?? på sin PS3 og lytter til musik gennem øhh... kan ikke huske hvad det hedder, på sin telefon gennem samme net. Alt sammen samtidig og uden at der er noget der hakker hverken her eller det.
Kun et problem, måske 1-2 gange om måneden må jeg genstarte routeren da den går i baglås på alle kanaler.

Så er klart af den overbevisning at der er nogle der skal gå dine maskiner og din netopsætning igennem inden du kaster flere millioner efter et større hul ud til verden som måske slet ikke vil give den ønskede effekt.

//B
Avatar billede filterfri Nybegynder
30. september 2013 - 18:04 #11
Hvad syntes vi om Fullrate, de syntes at kunne levere 50/5 uden tv
Avatar billede Beach Mester
30. september 2013 - 18:50 #12
Det er OK, men hvis du stadig får hak i strømmen med dem, så er det jo ret ufedt at bestille og betale ved kasse 1. De er ret gode til et flette ind i kontrakten at du fraskriver dig 14 dages fortrydelsesret. Så du skal tænke dig godt om.

Hvorfor ikke få en netværksekspert til at gennemgå de flaskehalse du med garanti har på dit setup inden du klikker på KØB-knappen?

Om ikke andet så kan du kun få endnu mere bonus af en endnu større forbindelse end det i har nu *S*

//B
Avatar billede filterfri Nybegynder
30. september 2013 - 20:39 #13
Beach, hvor finder man en sådan netværksekspert?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. oktober 2013 - 00:16 #14
Du kunne jo spørge herinde... Skriv hvordan dit netværk er sat op og ja vi er nød til at have model navne på routere, switchs osv.. computere er bundkortets model navn det nødvendige.. eller hvis der bruges wifi så er det godt at vide, at din knægts spil hakker kan også være fordi hans pc ikke er kraftig nok?
01. oktober 2013 - 09:25 #15
... eller 'knægten' har et eller andet P2P / Torrent program kørende i baggrunden ;-)  ?
Avatar billede filterfri Nybegynder
17. oktober 2013 - 16:36 #16
jeg gav op og tog Stofa, så må jeg betale for et tv jeg ikke bruger
Tak for interessen :-)
Avatar billede Beach Mester
18. oktober 2013 - 01:55 #17
Så skal vi bare have lukket tråden *S*

//B