Avatar billede fleq Nybegynder
14. august 2001 - 23:09 Der er 29 kommentarer

TeleDumNok ?

Jeg har for en uge siden fået installeret TDC Bredbånd.
Problemet er så at det endnu ikke virker! ;(
Jeg har ringet til TDC 10-12 gange nu, og hver gang siger de:
\"Ja - vi har en mand på sagen\" eller \"Ja - vi kikker på det\".
Jeg har nu fået Alt på min side op at køre...min opstilling:

Computer --> Switch --> Router --> Modem --> Siemens Filter

Der er CAT5 kabler mellem alt - men krydset kabel mellem Computeren og Switchen.

Jeg har sat Routeren op som der står i vejledningen med DHCP.

Min Router har Firmware Ver. 7.0 (som TDC siger skulle være ok)

Lokalnettet virker - men det gør Internettet ikke, og TDC fortæller mig så idag at fejlen kommer fra deres side og de vil hurtigst muligt få det lavet. (Men der sker ikke noget....)

Er der virkelig ikke en måde jeg kan få det til at virke på uden TeleDumNok ? (for det tager jo Alt for lang tid med dem!)

-Eller er der en måde at \"overtale\" TDC om at nu SKAL det altså virke...?
Avatar billede beta Nybegynder
14. august 2001 - 23:13 #1
Lytter lige med, det lyder sgu´ lidt skummelt !
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 23:15 #2
Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at spørge i nyhedsgruppen Tele.Internet.ADSL

Der sidder folk, som plejer kunne svare og hjælpe, i sådanne tilfælde.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. august 2001 - 23:18 #3
Rign til dem og sig at hvis de ikke får det lavet inden f.eks. 2 dage, så går du til aviserne, f.eks. computerworld..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. august 2001 - 23:19 #4
Eller sig at du vil snakke med chefen, det har hjulpet for mange har jeg hørt..
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. august 2001 - 23:23 #5
prøv og kobel på uden din router altså PC-Krydselkabel-modem

ændre det noget??
Avatar billede -onslow- Nybegynder
14. august 2001 - 23:27 #6
Hmm det er et fremskrit at de indrømmer at det er deres fejl...
Jeg skulle en af deres så kladte kennikkere ud og bruge 3 timer på at finde ud af at det ikke var hos mig problemmet var..
Avatar billede john.doe Nybegynder
14. august 2001 - 23:48 #7
Det er HELT typisk for Teledumnok.

Man betaler i dyre domme for noget man IKKE får.
Jeg håber virkelig at der er en der kan gøre noget ved det. F. Eks. helt forbyde Teledumnok at drive bedrageriforretning i Danmark.

Til jer som er blevet vildlet, skift til en anstændelig udbyder.!!!!!!!!!
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 08:41 #8
Hvorfor pokker bruger du et krydset kabel imellem router og switch ? Det skal du kun hvis du bruge en uplink port.

Og den port skulle gerne være koblet til router.

Jeg vil gerne lige pointere at jeg aldrig har haft så velfungerende internet som siden jeg fik ProAccess 512/512
Avatar billede klyde-snot Nybegynder
15. august 2001 - 08:57 #9
Jeg har selv erfaring med teledanmark og deres bredbånd. Den mest typiske fejl når det ikke virker er simpelthen at de ikke har sat det lille stik i på centralen som gør at du kan komme ud på det åh så store internet..

Prøv at få dem til at tjekke om dit kabel er tilsluttet på centralen...
Avatar billede microtec Nybegynder
15. august 2001 - 09:04 #10
Prøv at kontakte Christian Holme-Pedersen på telefon 89 47 19 80 eller mail chope@tdk.dk

Han er leder I TDC´s bredbåndsafd.
Da jeg endelig fik fat i ham, skal jeg lov for at der skete noget.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. august 2001 - 10:17 #11
Hvis man snakker med nogen (også andre end teledumnok) og man er sikker på at man bliver fejlbehandlet, så er der en metode der virker med 95% sikkerhed:
Spørg efter om du kan få lov til at snakke med en der får lidt mere i løn

Tro mig det virker!!!
Avatar billede microtec Nybegynder
15. august 2001 - 10:22 #12
eric-pedersen >> Det er UTROLIG svært at få lov til at tale med en overordnet. Standard svarret er at man kan sende et brev til afdelingen, hvorefter man vil tage stilling til hvem der skal behandle klagen.

Jeg fik først lov til at tale med Christian Holme-Pedersen efter flere opringeninger og meget diskussion.
Avatar billede jensb Nybegynder
15. august 2001 - 10:24 #13
Tja...jeg lavede engang en standardklage til Teledanmark, da jeg var ved at være træt af at skrive en ny hver gag der var problemer. Så printede jeg en masse ud i forvejen, og så skulle jeg bare udfylde den ved at sætte krydser... Det kan være jeg snart skulle udgive den, og lave en forening for uheldige Teledanmark kunder :-)

Når nu jeg har svinet dem...så skal jeg være ærlig og sige at det har kørt uden et eneste stop i næsten 1 år nu.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. august 2001 - 10:28 #14
jensb >> Jeg har samme oplevlese. Det par et frygtelig besvær at på det installeret. De lovede og lovede, men aflyste, udskød eller udeblev fra aftalte besøg.
Nu er det installeret og har virket 100% fejlfrit i 3/4 år.

Det er ikke teknikken det er galt med, med TDC´s organisation hvor ingen tør tage et ansvar (man bliver stillet om i det uendelige).
Avatar billede jensb Nybegynder
15. august 2001 - 10:32 #15
Mit virkede nu fint i starten... Men så lige omkring da de gik fra betaling pr. MB til flatrate, så var der et eller andet der gik helt galt, så jeg havde et par måneder hvor der ikke var andet en problemer. (yep...der var engang hvor man måtte betale for hvad man downloadede)

Avatar billede lasseman Nybegynder
15. august 2001 - 10:34 #16
tjek din adgangskode, TDC \"\"glemte\"\" ligwe at skifte min og gav mig en forkert så den ikke virkede
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 10:36 #17
eric-pedersen:

Oftest virker det ikke for en skid.

Jeg har selv arbejdet på et Call Center, når folk bad om at tale med chefen, stillede man bare om til en kollega, der så sagde de var chefen.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. august 2001 - 10:45 #18
Jeg gentager lige:

Christian Holme-Pedersen på telefon 89 47 19 80 eller mail chope@tdk.dk

Han er leder I TDC´s bredbåndsafd.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. august 2001 - 10:55 #19
Man skal ikke spørge efter chefen...det virker ikke nær så godt. spørg efter en der får lidt mere i løn

Det er selve provokationen i spørgsmålet, og som sagt (skrevet) så bruger jeg det af og til, hvilket har hjulpet mig
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 10:56 #20
eric: så har du været heldig.

Jeg plejer at email Tele Danmarks pressechef, så sker der også ting og sager :)
Avatar billede tomcar Nybegynder
15. august 2001 - 14:00 #21
Hej allesammen
Jeg har også ofte bandet TDC derhen hvor peberet gror, især i forbindelse med da vi overgik til ISDN herhjemme, for det var umuligt at få det pokkers DIVA modem til at køre ordentligt - det hakkede altid og gik i stå på de mest uheldige tidspunkter.
Men nu fik vi ADSL i sidste uge, og det er da en helt anden kop te
Avatar billede fleq Nybegynder
15. august 2001 - 22:41 #22
Ok - jeg ser der er flere som har samme opfattelse af TDC som jeg :)

Mit lille eventyr med TDC gik videre idag:
Kl. 8 stod jeg op - fordi TDC manden havde Lovet at ringe til mig mellem kl. 8.30 og 9.00!
-Da klokken så blev 10 ringede jeg til dem...
Manden sagde (som altid): \"Ja, vi er lige ved at lave det\"
Jeg siger ok - og hvornår er det så klar?
Det var han ikke klar over men når han vidste mere - ville han ringe tilbage...
(kl. 13.15 sker der noget) - Han siger at Nu virker det, jeg skulle være lige sætte Routeren op igen...
(det virkede selvfølgelig ikke) - og efter 45 min. gav han op og sagde: \"Jeg ringer tilbage\".
Kl. 15.30 ringer en ny mand så tilbage og siger: \"Nu skulle det gerne virke\".
Jeg siger ok - og ja denne gang skete der noget...(endelig)
Jeg spørger så: \"Hvad var fejlen så? - for jeg har jo ikke lavet noget om...\"
Manden siger: (og jeg citere): \"Det var noget som vi skulle sætte op\")
Jeg siger: \"Jamen - Hvorfor!? - Hvad??\"
Han siger: \"Ja - noget der lige skulle sættes op...\"
Jeg siger: \"Hvorfor skulle det tage en 8 dage og 25-30 telefon opkald\"?
...ja - det kunne han ikke lige svare på....

Og så er det man tænker: -Hvad sker der for dem?? - Sådan noget kan man da ikke tilbyde folk!
Avatar billede fleq Nybegynder
15. august 2001 - 22:52 #23
disky>> Jeg skrev desværre forkert da jeg skrev spørgsmålet. Jeg bruger ikke det direkte kabel til PCén, men som du også skrev, til uplink porten.

(fejlen opstod da jeg ville sikre mig 100% at det ikke var switchen, som lavede problemet. Derfor satte jeg den direkte til PCén)

*min fejl*
Avatar billede microtec Nybegynder
15. august 2001 - 22:52 #24
fleq >> Jeg kan godt give dig svarret.

Fordi det endnu ikke er gået op for TDC at monoploet er brudt. Deres organisation er lige så tung som i de gode gamle monopol-dage.
I en moderne virksomhed ville man aldrige involvere så mange forskellige afdelinger og personer i en enkelt kundebestilling. Når noget går galt er det altid en andens skyld, så \"jeg stiller lige om\".
Avatar billede fleq Nybegynder
16. august 2001 - 01:06 #25
Tja, du har som nok ret microtec...
Jeg har nok snakket med 8-10 forskellige personer, fra TDC og det var kun den sidste som kunne \"lave\" deres egen fejl...
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 10:05 #26
Husk at lukke spørgsmålet igen :o)
Avatar billede disky Nybegynder
13. september 2001 - 10:07 #27
Det glemmer folk altid.

Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:38 #28
Luk så det spørgsmål!!!

Der er folk, som har brugt deres tid på at hjælpe dig, så du bør også afslutte.
Avatar billede leopolt Nybegynder
14. januar 2002 - 03:37 #29
JA!!! ellers stopper det jo aldrig...
Prøv fx. at hør lidt på den gut her:
http://www.kandu.dk/dk/news/88286/groupid/30102
...Han kunne jo få RIGTIG lang tid til at gå med BROK over TDC Internet...