Avatar billede burkal Nybegynder
27. september 2013 - 23:13 Der er 12 kommentarer

IP-adresse findes ikke automatisk

Jeg har forsøgt at sætte et trådløst netværk op. Min ISP er Waoo. Jeg købte en ASUS router. Rt-n66u.

Troede at jeg skulle bruge indstillingen "trådløs router" men intet virkede, så jeg skiftede til at lade routeren køre som accesspoint.

Nu løber jeg så ind i problemer. Min IPAD, pc kan sagtens forbinde til netværket og IP-Adresser tildeles hurtigt.
Hvis jeg forsøger at forbinde min xbox 360 til netværket findes det uden problemer, men det er som om xboxen ikke får tildelt IP-Adresser. dvs.

Er der nogen der har forslag?

Jeg har forsøgt at genstarte modemmet og routeren og det hjælper nogle gange... Jeg har også forsøgt at gendanne fabriksindstillingerne på xboxen hvilken har hjulpet een gang ud af 100 forsøg.

Skaber jeg en ip-konflikt der gør at xboxen ikke får en ip-adresse?

Gider ikke genstarte modem og router ( eller restere) hver gang jeg skal se lidt netflix eller spile på xboxen.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2013 - 23:18 #1
Først og fremmest skal din routers firmware opdateres.
Herefter skal den køre som router med dhcp aktiveret.

Undlad at have andet end din pc tilsluttet og giv respons :)
Avatar billede burkal Nybegynder
28. september 2013 - 16:21 #2
Tak for svar. Har opdateret firmware. Pc har forbindelse til netværket, men ikke internet.... DHCP er aktiveret.
Avatar billede burkal Nybegynder
28. september 2013 - 16:33 #3
Win 7 siger at der er problemer med dns serveren
Avatar billede burkal Nybegynder
28. september 2013 - 18:24 #4
Har lagt mærke til at der typisk kun er een klient der har adgang til internettet af gangen... Den klient der har forbindelse har en ipadresse der starter med 89.xxx.xxx.xxx og de enheder der ikke får forbindelse har ipadresser der starter med 169.xxx.xxx.xxx

Tildeles ipadresser forkert?
Og hvordan kan det rettes?
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2013 - 20:17 #5
Du kan godt sætte en manuel dns op evt tag den fra censurfridns.dk (iperne der står på siden og der er 2 og i din router vil du nok kunne have 3 men den 3 skal bare være tom :)
Avatar billede burkal Nybegynder
05. oktober 2013 - 21:20 #6
Hvor skal jeg sætte en manuel dns op? Skal jeg gøre det på routeren eller på klienten?

Hvis det er routeren,. Der findes 2 steder hvor dns kan indtastes: lokal netværk og fjern netværk.

Skal jeg sætte noget op med ddns ?

Har prøvet forskellige kombinationer men kan ikke få det til at virke med dchp aktiveret:(
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2013 - 22:08 #7
Du har vel sat din router i port 1 på fiber boksen?
Avatar billede burkal Nybegynder
05. oktober 2013 - 22:32 #8
Der er kun et netstik på fiberboxen/modemmet

Og der sidder et net kabel til min router
Avatar billede burkal Nybegynder
05. oktober 2013 - 22:34 #9
Der udover er der jo forbindelse  hvis jeg kører accesspoint, så mon ikke det er forbundet korrekt.

Har lagt mærke til at  i routeradministrations siden er wan-ip 0.0.0.0 men det skal den vel ikke være?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2013 - 22:50 #10
Har du adgang til det modem/router som waoo har leveret? Altså det kontrolpanel? Hvis kan den så sættes i bridge mode?

Har dog på fornemmelsen du skal ringe waoo op og bede dem gøre det.. Kunne forestille mig de 2 enheder begge fungere som router og derfor konflikter.
Avatar billede burkal Nybegynder
05. oktober 2013 - 23:06 #11
Tror ikke jeg har adgang til  at ændre indstillinger i modemmet. Jeg må ringe til waoo ved næstkomne lejlighed. Tak for hjælpen indtil videre:)
Avatar billede burkal Nybegynder
25. oktober 2013 - 13:31 #12
Jeg har haft kontakt til Waoo der bekræfter at forbindelsen burde virke med DHCP tændt. Fibermodemet ikke tildeler IPadresser men det sker fra central DHCP-server. Waoo tildeler kun 1 IP pr kunde.

Jeg undrer mig over at f.eks. WAN-IP er 0.0.0.0 i router administrationssiden. Burde det ikke i stedet være den IP jeg får tildelt fra Waoo???

Jeg vil forsøge at sætte en anden router på i weekenden, men det ærger mig at jeg ikke kan løse dette problem.