Avatar billede stefansa Nybegynder
27. september 2013 - 08:57 Der er 2 kommentarer

Auto nummerering

Hej.
Jeg laver mange tilbud i Excel og mangler en måde at holde styr på dem med en form for auto nummerering.
Dvs. når jeg åbner et nyt regneark ( har en skabelon som jeg udgår fra )skal der komme et fortløbende unikt nummer.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2013 - 10:13 #1
Prøv evt makro herfra: http://www.eksperten.dk/spm/196665#reply_1919894
Du skal oprette en jælpefil der holder øje med hvor langt du er nået i rækkefølgen.
"Range" skulle være den celle du vil have til at blive opdateret med en hver gang den køres.Så her skal du rette makro til så den refererer til denne celle.

PS Jeg er ikke selv ekspert på dette, så hvis det ikke virker for dig, håber jeg der kommer en ekspert forbi.
Men nu kan du jo prøve det.

Husk også at den henvisning i makro til hjælpefil også kar de rette henvisninger. Ellers vil det ikke virke.
Avatar billede finb Ekspert
27. september 2013 - 15:13 #2
Du kan også nummerere med NU,
idet NU kun kommer een gang:
1309271500 = 27 sep 13 kl 15