Avatar billede daduck Nybegynder
14. august 2001 - 22:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Updateable query

Jeg har haft en side kørende i 100 år..men nu har jeg geninstalleret windows..og får pludselig denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.
/asp/link-it/redirect.asp, line 20

Linie 20 er: objRec2.Update

Url\'et er f.eks. (når det virker vil det vise til en side med erotik..men bare rolig..det virker ikke.

http://www.andersen.adsl.dk/asp/link-it/redirect.asp?linkid=172

Nogle ideer til hvad det kan være?
Avatar billede stig3 Mester
14. august 2001 - 22:43 #1
Det er højst sandsynligt noget med rettigheder på databasen.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. august 2001 - 23:03 #2
ja, du mangler skriverettigheder på databasen ..

Bruger du win2k ??
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. august 2001 - 23:04 #3
Så højreklikkes på databasen, vælges properties, secirty .. her tilføjes everyone og der vælges write som rettigheder ..
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2001 - 00:23 #4
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp

desuden kan fejlen også være, at selve databasen ligger et sted, hvor der kun er læserettigheder - altså så den skal ligge i en bestemt mappe på serveren...
Avatar billede daduck Nybegynder
15. august 2001 - 23:08 #5
Takker..det var Torben der havde ret.
Jeg havde chekket rettighederne til skuffen..men glemte lige at nævne det i farten.

Er der en let måde at gøre alle database-filer i et dir (og subdirs) skrivbare?
Umiddelbart kan jeg kun komme på at søge efter filerne..og bruge søgeresultatet til at (en for en) markere at alle må skrive til dem.
Avatar billede daduck Nybegynder
15. august 2001 - 23:11 #6
Hov..jeg prøvede lige at lave en søgning..markere alle filerne..og gik i properties..hvor jeg ændrede security til at inkludere skrive rettigheder. Ikke en top-sikker måde at administrere sit website på..men hurtig .c)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
16. august 2001 - 09:03 #7
tak for pointne ;-)