Avatar billede twinb Novice
25. september 2013 - 10:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vælge fra rullelister og kun vise det valgte indhold

Hej eksperter!

Jeg er ved at lave en slags overblik over aftaler/opgaver i Excel.

Arket er meget simpelt og består af 4 kolonner (dato, tidspunkt, person, beskrivelse). Meningen er, at man, når man har indtastet dato, tidspunkt, kontaktperson og beskrivelse af en række aftaler/opgaver, efterfølgende via en rulleliste skal kunne vælge kun én dato, hvormed kun de opgaver (med tidspunkt, person og beskrivelse), der ligger denne dato, bliver vist i arket og resten skjult og meget gerne sorteret efter tidspunkt.

På samme måde skal man også kunne vælge en bestemt person fra en rulleliste og kun få vist de opgaver, der relaterer sig til denne person og meget gerne i rækkefølge efter dato og derefter tidspunkt.

Man skal selvfølgelig kunne tilføje nye aftaler/opgaver med dato, tidspunkt og person i arket.

Jeg har ikke kendskab til hvor omfattende dette er at lave, men det vil være bedst, hvis det er uden VBA.

Er det nogen der kan hjælpe med det? Jeg arbejder i 2010-versionen.

Vh. Brian
Avatar billede Niemad Nybegynder
25. september 2013 - 10:18 #1
Er det ikke bare et autofilter du søger? Og så en almindelig sortering.
Du formaterer arket som tabel.
Avatar billede twinb Novice
25. september 2013 - 10:21 #2
Muligvis. Jeg skal bare kunne vælge enten en bestemt dato eller en bestemt person og så kun få vist hhv. opgaver for denne dato, eller opgaver med denne person.

Hvordan tilføjer jeg et autofilter?
Avatar billede Niemad Nybegynder
25. september 2013 - 10:46 #3
Markerer alle dine celler, dernæst formater som tabel.
Avatar billede twinb Novice
25. september 2013 - 12:19 #4
Har fundet ud af autofilter. Tak for det. Hvis man indtaster ny data i arket, kan man så, uden brug af VBA, få den til at sortere automatisk, så man ikke selv skal fjerne sorteringen og sætte den på igen?