Avatar billede HC100 Nybegynder
25. september 2013 - 09:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Diagram: Linie fra data punkt til Y-akse

Jeg har et ark med et diagram for en normal fordelingskurve og har i dette diagram indsat punkter for genn. værdi og +/- sdt. afvigelsen

Punktet for genn. værdien har jeg placeret lidt over toppen af normalfordelings kurven.

Jeg har set diagrammer, hvor der er en streg fra dette punkt til punktets værdi på X-aksen af diagrammet.

Hvordan gør man det?
Avatar billede ae03 Novice
25. september 2013 - 10:12 #1
Jeg plejer at indsætte en streg som figur. Tror ikke, at der er en automatisk løsning, men venter spændt på, om der er nogen, der kender en.
Avatar billede HC100 Nybegynder
25. september 2013 - 10:58 #2
Nå, så fik jeg det selv løst
Avatar billede ae03 Novice
26. september 2013 - 08:07 #3
Hvordan gjorde du det?
Avatar billede HC100 Nybegynder
26. september 2013 - 10:38 #4
Puha, det kan jeg vist ikke skrive mig ud af, jeg kan evt. maile dig et eksempel, eller hvordan man dele her
Avatar billede ae03 Novice
25. oktober 2013 - 09:42 #5
Du må meget gerne uploade et eksempel på http://www.gupl.dk/.
Avatar billede HC100 Nybegynder
25. oktober 2013 - 11:12 #6
Jeg har upload'et et ark her:

http://gupl.dk/703196/
Avatar billede ae03 Novice
25. oktober 2013 - 11:32 #7
Det var jo egentlig meget enkelt. Havde ikke lige tænkt på den med at indsætte enkeltpunkter som separate værdier, selv om du jo har skrevet det i dit spm.

Tak!