Avatar billede farmer2 Nybegynder
25. september 2013 - 08:02 Der er 7 kommentarer

facebook

facebook kører utroligt langsomt jeg har windows xp og xeplorer 8 men facebook kører langsom fryser fast ind imellem jeg har et lille program cc cleaner den sletter alle cokies hvad kan jeg gøre det kunne måske være godt at rense pc hjælper det noget og hvardan renser man den uden at miste alt for meget på forhånd tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. september 2013 - 08:18 #1
Måske med denne vejledning den slettet kun ikonerne hvis du bruger penslen Rens spring den over
http://www.eksperten.dk/guide/1504
25. september 2013 - 08:20 #2
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2013 - 10:08 #3
Jeg tror ikke det er selve din computer der er problemet, men det at facebook loader en del så kaldt legacy kode for at understøtte ældre browsere, så når du kører IE8 så vil facebook loade ekstra kode for at det hele stadig skal virke.
Det vil alt efter din computers formåen sløve den, da du derved skal loade en masse flere ting og typisk er javascript håndtering som FB benytter rigtig meget ikke særlig hurtigt afviklet i IE8, derved vil det se ud som om at det loader langsomt eller hakker i ældre browsere.

Jeg ville foreslå at du installerede Chrome Frame til din IE, http://www.google.com/chromeframe
Og måske vil oprydning eller clean af din pc samtidig hjælpe på vej.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. september 2013 - 10:38 #4
#3 syntes du ikke vi andre også skulle sende som svar? så andre tror at tråden kun venter på at blive afsluttet?
nu vil jeg ikke køre nogen religions krig Men Microsoft har lavet et styresystem og en indbygget browser tror du ikke at Microsoft ved hvordan det skal gøres? alle de PC'er jeg hjælper kører bedre og hurtigere efter de er blevet renset for alle de browsere folk downloader!
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2013 - 12:41 #5
Det må jo være helt op til jer selv, men et svar er altid på sin plads, hvis man mener at det man skriver afhjælper brugeren der stiller spørgsmålet, hvis farmer2 har fået de input han skal have kan han jo lukke spørgsmålet og fordele pointene som han ønsker på de svar der er givet.

Jeg vil tro at Microsoft har rimelig styr på det de laver, men de har ikke været heldige med understøttelse af standarder og forbedring af ydelse før IE10 og delvist IE9, så der er mange ting der ikke vil køre så godt på IE8 som på en mere javascript optimeret browser så som Chrome eller Firefox.
Facebook er rimelig tung netop på Javascript delen og alt den kode er IE8 bare ikke så hurtig til at fortolke, så selvom det nok vil hjælpe med en rensning af computeren, så vil facebook stadig være en tung side at håndtere for IE8.

Det har som sådan ikke noget med Microsoft at gøre, det har noget at gøre med udviklingen af teknologier og brugen af disse der har ændret sig rigtig meget siden IE8 blev lanceret i 2009, der har ikke rigtig været nogen opdateringer til IE8 der har forbedret håndteringen af disse, men kun små opdateringer. Chrome og Firefox har begge fået hæftige opdateringer af deres Javascript fortolkere og ligeledes har IE10 netop pga. den øgede brug.
Men da Microsoft har valgt at man på en XP ikke kan få en nyere version af IE end 8, så sidder man altså her med en ældre browser som bare ikke er så hurtig som de andre og vil fortolke nyere teknologier langsommere da den ikke er fulgt med udviklingen.
Avatar billede farmer2 Nybegynder
25. september 2013 - 19:23 #6
hej tak  for dit svar jeg har lige instaleret google chcome frame på min pc og været på facebook og det ser ud til at hjælpe men der kommer enlinie at jeg skal afinstlere den og få en nyere browser men tak aligevel for det er kun facebook der er galt med
Avatar billede farmer2 Nybegynder
25. september 2013 - 21:52 #7
tak for dit råd facebook virker nu har været det et par gange tk endnu en gang hilsen farmer 2