Avatar billede Slettet bruger
24. september 2013 - 22:15 Der er 5 kommentarer

Hvilken et hul skal kabel i?

Jeg skal hænge en lampe op.
Den har to ledninger. Den ene ledning har et N og den anden ledning et L.
Der er fire huller jeg kan sætte de to ledninger i.
De hedder: N, P, M1 og M2.
Jeg går ud fra at N skal i N.
Men hvilket hul skal L i?
P?, M1?, eller M2?.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. september 2013 - 22:34 #1
Du har ret i n er nul P er fast fase M1 er mellem fase1 M2 er mellem fase 2 disse 2 bruges til at føre fasen til lampen og der kommer som regel fase på M1 når du tænder på kontakten M2 er hvis det er en dobbelt afbryder hvor du for eksempel kan tænde halvdelen af flere pærer i en lampe med 2 sæt pærer!
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2013 - 22:39 #2
Så L skal i P?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. september 2013 - 22:44 #3
Nej den skal i M1 P er konstant fase så kan du jo ikke afbryde for strømmen
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2013 - 22:46 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. september 2013 - 22:56 #5
Sæt et flueben i afmærkningen på din egen svar tråd og accepter jeg samler ikke point og husk så at læse reglerne du skal bede hjælpen om at lave et svar som du kan acceptere for at belønne næste gang!