Avatar billede heenet Novice
23. september 2013 - 18:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Umbraco Configuration Error ved installation

Jeg har nu brugt hele dagen på at få en Umbraco løsning til at kører på mit Surftown webhotel.
Jeg har forsøgt både ver. 6.1.5 og 6.1.3 men lige meget hvad, så vil den ikke starte men viser i stedet en Server Error in '/' Application.

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: The attribute 'debug' has been locked in a higher level configuration.

Source Error:

Line 123:    </httpHandlers>
Line 124:
Line 125:    <compilation defaultLanguage="c#" debug="false" batch="false" targetFramework="4.0">
Line 126:      <assemblies>
Line 127:        <!-- ASP.NET 4.0 Assemblies -->

Source File: D:\hshome\xxxxxxxx\xxxxxxxx.dk\web.config    Line: 125

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.272

Jeg har forsøgt at installerer ved at upload Umbraco via FTP, og ved at installerer via Webmatrix, hvor det fungerer uden problemer lokalt.

Jeg har forsøgt at google problemet men uden held.

Hjælp...
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2013 - 19:59 #1
fjern debug-attributten.
Avatar billede heenet Novice
23. september 2013 - 22:17 #2
Det har jeg prøvet, og første gang gav det andre fejl, men herefter endte det i Server Error in '/' Application.
Access to the path 'D:\hshome\xxxxxxxx\xxxxxxxx.dk\App_Data\TEMP\PluginCache' is denied.

Dette er så vidt jeg ved et problem med skriverettigheder i App_Data mappen, og jeg har gentagne gange, udført Surftowns normale procedure for at rette det, men det hjælper ikke.

Jeg tænker lidt at fejlen måske ligger hos Surftown, men jeg har ikke fået svar fra dem endnu.
Avatar billede heenet Novice
24. september 2013 - 02:05 #3
#keysersoze du må gerne smide et svar, for du havde faktisk ret :-)

Normalt skal man på Surftown manuelt give skriverettigheder til mappen App_Data via en networkpermission.aspx fil, og så virker det, men denne gang skulle jeg også gøre det på view mappen, samt diver undermapper i de 2. Derudover skulle jeg oprette flere filer manuelt  i \App_Data\TEMP\PluginCache mappen, men så virkede det pludselig, når bare lige debug-attributten var fjernet...
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2013 - 15:32 #4
Svar.

Medmindre du har noget specielt forhold til surftown så kig evt på unoeuro - billigere og umbraco kører med det samme.
Avatar billede heenet Novice
25. september 2013 - 21:48 #5
Jeg har kigget på Unoeuro, men jeg opgav at regne ud om det er billigere end Surftown, når jeg har 9 domæner, mange Imap mails, 4 Umbraco løsninger med dertil hørende MS SQL databaser m.fl. og det giver jeg ialt kr. 48,75 for pr. måned, og det er sq ok, i hvert nu hvor Umbraco virker igen :-)

Tak for hjælpen