Avatar billede abracadaniel Nybegynder
23. september 2013 - 10:29 Der er 6 kommentarer

Meget ustabilt trådløst netværk på kontor

Vi har meget ustabilt trådløst netværk på vores kontor, der er omkring 14-16 klienter på det, og de mister allesammen periodisk forbindelsen, mange gange om dagen. Vi bruger en TP-LINK N900 trådløs router.

Klienternes operativsystemer er en blanding af Windows XP, Windows 7, Windows 8, og OSX, det er lige ustabilt på dem allesammen, så jeg tænker det må være noget med den trådløse router.

Er der nogle der har forslag til hvad det kan være det gør netværket så ustabilt?

Routeren har mulighed for at køre Dual-Band med tråløst på 2.4GHZ og 5GHZ, det 5GHZ netværk er ofte lidt mere stabilt, men det er langtfra alle computerne der kan se det netværk, hvordan kan det være?
23. september 2013 - 12:19 #1
Velkommen til E. ...

Der _kan_ være forstyrrelser fra andre (trådløse) enheder i nærheden ...
Hvis muligt så skift WLAN KANAL på Routeren ...
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2013 - 13:57 #2
Som nævnt trådløse forstyrrelser og routerens placering.
En anden mulighed er at opdatere routerens firmware
Avatar billede larsini Seniormester
23. september 2013 - 17:11 #3
re #1: jeg har da haft stor succes med inssider, som viser hvad der kører i nærheden, så jeg har ingen overlap eller kanal-konflikter

ps koster gratis
23. september 2013 - 17:16 #4
Avatar billede larsini Seniormester
23. september 2013 - 17:24 #5
#4 netop, men for ikke bare at smide usd 199 ud, kan man vel prøve med version for home, for at om det er værd at gå videre med
Avatar billede wjens Guru
23. september 2013 - 18:30 #6
Enig med #1, vedr. #5:
For at checke om problemet er mange (andre) wi-fi i nærheden på samme kanal er et hurtigt skud at gå en tur rundt med et program til en smartphone.

F.eks. (android): Wi-fi analyzer (fra farproc, gratis). Er ok og viser den mindst brugte kanal. Skift til den.