Avatar billede doto Nybegynder
23. september 2013 - 09:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke modtage opkald fra fastnettelefon

Jeg har en gammel Nokia 6260 klap mobiltelefon.
Jeg kan pludselig ikke modtage opkald fra fastnettelefoner. Jeg kan modtage opkald fra andre mobiltelefoner, modtage og sende sms og kan selv ringe til både mobiltelefoner og fastnettelefoner.
Hvis nogen fra et fastnetnummer ringer til mig, går opkaldet ikke igennem: På displayet står: D Dataopkald og trykker jeg på besvar, står der at der ikke er forbindelse til et netværk, opret forbindelse, vælg infrarød. Vælger jeg infrarød sker der intet. Det er som om at opkaldet fortolkes som et dataopkald og jeg har aldrig oprettet forbindelse til internettet og har aldrig brugt det. Jeg har prøvet at vælge forskellige forbindelser, men det hjælper ikke. Jeg har prøvet at sætte mit sim-kort i en anden mobiltelefon - sim-kortet virker.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 09:55 #1
Sim kortet virker,og i en anden telefon er der ikke problemer med fastnet?
Er der en måde man kan gendanne fabriksindstillinger på den gamle klaptelefon?
Avatar billede doto Nybegynder
23. september 2013 - 10:05 #2
Ja, Sim kortet virker og ingen problemer med fastnet fra anden telefon. Jeg kigger lige efter om man kan gendanne fabriksindstillinger.
Avatar billede doto Nybegynder
23. september 2013 - 10:18 #3
Jeg har været gennem manualen og kan ikke finde et sted hvor der står noget om at gendanne fabriksindstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 12:20 #4
Ok.Har ikke så meget forstand på telefoner, men kan der have været kommet opateringer til din korttype som din telefon måske ikke understøtter?
Vi kan vel heller ikke komme udenom, at det evt. kan være en defekt i selve telefonen?
Avatar billede doto Nybegynder
23. september 2013 - 12:27 #5
Jeg er lidt på Herrens mark. Jeg ser lige om der kommer flere kommentarer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 12:33 #6
Det er helt i orden :-)
Avatar billede torben lind Forsker
23. september 2013 - 15:34 #7
Hej doto.
Prøv at kigge på dette link jeg fandt på nettet,jeg ved ikke om det er noget for dig.Husk hvis du prøver at tage backup af alle dine personlige ting på telefonen.Jeg har ikke selv prøvet det.
Hilsen Torben
http://1.bp.blogspot.com/-eKBAiqhXQgQ/T1S2YVWgCrI/AAAAAAAAAFM/uTXMp0Wj1lE/s1600/fraz.png
Avatar billede doto Nybegynder
23. september 2013 - 15:41 #8
Hej Torben

Jeg tager lige mod til mig og forsøger.

Hilsen doto
Avatar billede doto Nybegynder
23. september 2013 - 15:52 #9
Hej Torben

Så virker min telefon igen!

Tak - send et svar!

Hilsen doto
Avatar billede torben lind Forsker
23. september 2013 - 15:59 #10
Hej doto.
Det var godt at det virkede.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 17:36 #11
Godt en reset af den fik den tilbage, så du kan bruge den over fastnet :-)
Lige det link havde jeg ikke set, men det var noget i den stil (vejledning) jeg mente, der måske skulle have stået i din manual.
Avatar billede doto Nybegynder
23. september 2013 - 19:08 #12
Hej 220661

Tak for din hjælp!

Mvh
doto
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 19:11 #13
Det er bare i orden. Du er velkommen en anen gang :-)