Avatar billede kieldjen Nybegynder
19. september 2013 - 11:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Anbefale Laptop

Hej

Er der nogen der kan anbefale en laptop til 6000-7500 kr. Den skal primært bruges til spil.

Med venlig hilsen
Kield
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
20. september 2013 - 20:35 #1
Hvilke spil og hvilken opløsning? Skal de spilles på maks settings? Kom med lidt flere oplysninger, så du kan få bedre hjælp.
Avatar billede kieldjen Nybegynder
22. september 2013 - 19:07 #2
Tak for tilbagemelding. Det er til en dreng på 13, der hovedsageligt spiller "The Elder Scrolls V: Skyrim", "Minecraft" og Cubeworld.
Mht opløsning, så vil jeg sige "Bedst muligt til prisen" ;o)

Med venlig hilsen
Kield
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
23. september 2013 - 19:13 #3
Bedst til prisen ville jeg sige MSI GE60 2OC-014NE
altså:

https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/msi/ge60-2oc-014ne-8gb-core-i7-15.6%E2%80%B3-gf-gt750m-2gb.html

den har god køling, hvilket er en fordel, hvis han spiller i længere tid.

Det kan være, at du måske selv støder på den her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714650010&gruppe=visionnotebook

og lader dig fristes af dens ydelse, men dens køling er ikke god i forhold til hvad den kan. Den kan let komme op på 95 grader, hvilket er, måske, "normalt", men uudholdeligt og kan risikere at den ikke holder i så lang tid. Denne kommentar er baseret på folk der har haft den model og klaget over den.
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
23. september 2013 - 19:17 #4
Bare en lille pointe. Du kan få bedre ydelse, hvis du vælger en stationær, hvis vi antager at den ikke skal bæres rundt hele tiden og bare til spil..
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
24. september 2013 - 22:34 #6
Den nederste vil nok helst fortrækkes til spil på grund af grafikkortet og ikke mindst vil den kunne bruges i længere tid, hvis han engang vil spille et mere krævende spil. Men hvis man betragter "mest bærbar for pengene", så er det mit bud på msi'en, som giver mest for pengene. Den der medion vejer meget og har ikke full hd skærm. Til spil er det fedt, hvis den har en god skærm.

Jeg kan sige det, fordi jeg selv har den msi jeg henviser til :)

Meeen, hvis du vælger den her http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714650010&gruppe=visionnotebook

og spørger dem om de ikke vil smide et bedre kølesystem i, så får du nok allermest value for pengene. Så er din søn godt rustet. Men ellers msi.
Avatar billede kieldjen Nybegynder
25. september 2013 - 10:32 #7
bruger123 --> bruger2013 ;o)
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
25. september 2013 - 11:39 #8
#7
Nej :)

Hvad vil du opnå med det udsagn?
Avatar billede kieldjen Nybegynder
25. september 2013 - 12:03 #9
Mærkeligt - mit forrige indlæg kom ikke med, så ja det virker helt hen i sk....??

Det kommer her i stedet:

Tak for din hjælp "bruger2013". Jeg har nu nok i bagagen til at foretage et godt valg. Læg et svar, så er pointene dine....

Med venlig hilsen
Kield
Avatar billede kieldjen Nybegynder
25. september 2013 - 13:57 #10
Lige her til sidst. Hvad siger du til denne her med dobbelt grafikkort f.eks. sammenlignet med den fra mm-vision:

https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/lenovo/ideapad-y500-16gb-core-i7-15.6%E2%80%B3-gf-gt650m-2gb-skumringssort-med-h%C3%A5rfin-tekstur.html
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
25. september 2013 - 20:53 #11
Jo, du kan vælge #10, eller MSI eller den fra mm-vision. dog skal du bemærke at den fra mm-vision vil bliv meget varm, da der er sparet på kølingen, det derfor du kan få så meget hardware for kun 8000. MSI'en har en blanding af det hele og den hører under "gaming", så mit bud er den ellers kan du vælge lenovoen.
Avatar billede kieldjen Nybegynder
26. september 2013 - 08:32 #12
Tak for alt din hjælp bruger2013. Så mangler du bare at smide et svar....
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
26. september 2013 - 11:52 #13
så lidt da held og lykke :)