Avatar billede PernilleRA Nybegynder
18. september 2013 - 17:19 Der er 4 kommentarer

Bærbar registrerer ikke DVI/HDMI kabel

Hej.
Har lige været i elgiganten for at købe et dvi/hdmi kabel, så jeg kan connecte min bærbar og mit tv. Men ingen af delene registrerer hinanden. Tv'et siger 'intet videosignal' og når jeg går ind i skærmindstillingerne på min bærbar, har den kun den ene skærm registreret. Hurtig hjælp tak!
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:03 #1
Pkt. 1: Hvilken PC er det? Mærke/model?
Pkt. 2: Er du sikker på, at du har valgt den korrekte indgang i TV'et?
Pkt. 3: Er formålet kun at få billede på fjernsynet, eller skal der også være lyd?
Avatar billede PernilleRA Nybegynder
18. september 2013 - 19:31 #2
1. Det er en Acer aspire 7520
2. Tv'et har 3 hdmi stik, har prøvet alle 3.
3. Der skal være begge dele, men har et jackstik til lyden. Manden i Elgiganten sagde jeg skulle prøve med dvi/hdmi kablet først og hvis ikke der kom lyd skulle jeg bruge jackstikket.
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 20:22 #3
Jeg gætter på, at maskinen ikke har HDMI port, eftersom du har fået et DVI/HDMI kabel. Der er ingen transport af lyd gennem DVI, så du er nødt til, at benytte dit jack-stik. Var ham fra Elgiganten fra hvidevareafdelingen som hjalp dig. Håber ikke han var fra elektronik, for så burde han vide dette. Nå men, du skal selvfølgelig have koblet kablet ordentligt til, og sørge for, at skruerne i DVI-stikket er skruet ind i PC'en for en stabil forbindelse. På fjernsynet vælger du den første ledige HDMI port, og vælger dette input på fjernsynet. Sørg for at der på fjernsynet står at den korrekte port er valgt. På nogle fjernsyn skal nogle af input/porte vælges aktive i fjernsynets menu, før end de kan vælges. Dernæst skal du trykke Fn-tast + F6 for at sende billedet til ext. udgang. Prøv disse ting og se om det virker.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
20. september 2013 - 14:10 #4
Har du prøvet at sætte kablerne i inden du tænder for apparaterne?