Avatar billede Sergent101 Nybegynder
18. september 2013 - 11:19 Der er 5 kommentarer

Der er ikke installeret en lydoutputenhed

Jeg bruger Windows 7 og installerede Heroes of Might and Magic 3 Complete (i know awesome game), men lige pludselig smuttede lyden sig en tur.

Det minder om spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/spm/931894

Jeg kan ikke finde nogen lydenhed, så derfor kan jeg ikke aktivere den eller fjerne den og genstarte computeren. Jeg gendannede også virkede den i 10 sekunder, før lyden crashede igen. Der har aldrig været problemer med lyden før.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, fordi jeg har virkelig udnyttet alle mine ressourcer

På forhånd tak
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:11 #1
Prøv at opdatere drivere til lyddelen. Går ud fra, at du benytter lydudgang på MB. Gå til MB producentens hjemmeside og hent seneste drivere.
Avatar billede Sergent101 Nybegynder
19. september 2013 - 09:08 #2
Den siger at jeg lydenhedens drivere er opdaterede og der ikke er yderligere drivere.. Det er desværre ikke der problemet ligger. Men når jeg trykker på selve højtalerikonet, går den bare igang med at fejlfinde .. meget frustrerende
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 09:46 #3
Måske chipsettet mangler en opdatering eller måske en systemreperation kunne gøre underværker. Hvilke tastemuligheder har du i BIOS. Måske F8?
Avatar billede Sergent101 Nybegynder
19. september 2013 - 14:01 #4
Jeg vged ikke helt hvad BIOS er eller hvordan jeg kommer ind på det.. Kører Windows 7 på en Compaq computer. Skal næsten have en step-by-step vejledning
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 14:09 #5
Opstart i BIOS er det aller første der sker, når du trykker på tænd-knappen på din PC. Der kommer som regel et logo som repræsenterer PC producenten. Ved denne første fase, altså inden Windows startes og windows loggoet vises, er der mulighed for, at trykke sig ind i nogle menuer via specifikke tastetryk. Det kan være F2, F8, F10, F12, DEL osv. Det varierer fra producent til producent, men fælles for næsten alle er, at de mulige tastetryk vises ved opstart. Trykker du på angivne taster under opstarten når billedet vises, kommer du til de dertil dedikerede menuer. Du gør ingen skade ved at trykke på tasterne og komme til menuerne. Du kan altid gå ud af dem igen, uden at ændre noget, eller blot genstarte PC'en ved at slukke for den og tænde igen.