Avatar billede MadsDue Nybegynder
17. september 2013 - 17:20 Der er 4 kommentarer

Hvad æder min internet hastighed

Hej

Jeg har købt 30/3 hos telia. Men ifølge tdc's hastidhedstest, er forbindelsen tit kun på 10 i down.

Kan man på nogen måde se, hvad der æder ens wifi?

Mvh
Mads Due
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
17. september 2013 - 17:41 #1
first of all er det en af de der usb netstik?:) og hvis det er en router kan de jo være din placering fra den, og ledninger der forstyrre forbindelsen, eller ring til telia og så må de enten komme med en løsning eller give dig penge tilbage?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2013 - 19:30 #2
kablet eller mobil?
mobil er best-case - og koblet via en router kan det halvere data.

Og brug ikke telefirmaers hastighedstest.
http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren
de får ikke penge fra nogen for at måle...
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:28 #3
3 ting:

1. Er du blevet lovet en garanteret forbindelse på 30/3. Det er ikke alle forbindelse der loves den annoncerede forbindelseshastighed, men den 'kan' nås under visse omstændigheder.

2. Du kan ikke forvente at den annoncerede forbindelse kan opnås, når du benytter et trådløst hjemmenetværk. Din trådløse forbindelse begrænser din hastighed på din samlede forbindelseshastighed. Og igen, hvis du har enheder koblet på din router, som benytter ældre trådløse standarder, så vil disse begrænse de resterende nyere enheder, som egentlig kan benytte hurtigere standarder.

3. Skumle programmer, som man ikke lige selv har ønsket skulle installere sig på sin PC, kan optage noget af din forbindelse. Det være sig virus, obskure småprogrammer og andet skidt. Bruger du beskyttelse :O)
Avatar billede neontetra Nybegynder
29. december 2014 - 07:04 #4
Så hvis du har internetforbindelse hastighed problemer med det trådløse forsøge med følgende trin,
1.) Nulstil den trådløse router ved at bruge afbryderen på det eller ved at frakoble den og tilslutte den igen.
2.) Placer den trådløse router i en ideel beliggenhed. Jo højere den er, jo bedre, men ikke sætte det nær metalgenstande.
3.) Få så tæt som muligt på routeren med hvad enhed du forsøger at oprette forbindelse.
4.) Hold routeren og din tilslutningsindretning væk fra andre elektronik. Du bør især holde sig væk fra telefoner, faxmaskiner og mikrobølgeovn. etc.,
5.) Juster WiFi-antenne, hvis det har en.
6.) Skift routerens kanal, især hvis andre trådløse routere nearby.Following disse trin vil give dig en stabil internetforbindelse og også øget hastighed i forbindelse. Du kan tjekke din internet hastighed fra http://www.scanmyspeed.com/ før og efter følgende fremgangsmåde.