Avatar billede thomasmyg Nybegynder
17. september 2013 - 12:43 Der er 5 kommentarer

Redigere i default.pjl

Er der en der har en ide til hvordan jeg redigere i default.pjl fil på en hp laserjet p2035?
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. oktober 2013 - 14:54 #1
redigere i printersproget på en printer, hvad er formålet lige med det?

hvad er det du ønsker, at opnå med dit spørgsmål?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
05. oktober 2013 - 17:37 #2
Formålet er jo at ændre i filen. Jeg skal ha' ændre på formlines.
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. oktober 2013 - 19:13 #3
Det lyder som om du sidder med noget as400 eller SAP eller tilsvarende program der skal arbejde på en speciel måde med printeren. Er det korrekt?

Jeg spørger fordi normalt styres ens output jo af driveren til produktet. Specielt når man snakker om Windows print.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
05. oktober 2013 - 21:10 #4
Det er en gammel Navision version, kan ikke lige huske hvilken, hvor jeg har brug for at formlines er 66 i stedet for 60. Det er ikke driveren der styre det, det er firmware på printeren der styre det, jeg har downloadet firmware til printere, men det er ikke lykkes mig at "åbne" firmwaren så jeg kan finde default.pjl, rette formlines og injecte den i printeren. Ud over det så har jeg læst på nettet det skal gøres i DOS, command prompt er ikke godt nok, og jeg har ikke mulighed for at bruge DOS, så jeg leder efter en mulighed der fungere i Windows, helst 7.
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. oktober 2013 - 22:01 #5
har du set dette?
http://h30499.www3.hp.com/t5/Black-and-White/LaserJet-2200dn-change-form-lines/td-p/3972187#.UlBuLEjU9wk

eller denne?
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpl02545

alternativt skal du lave en printerdriver med Escapekoder der definere printet ... altså med codepage=850, Init Printer, Bakkevalf (esc&hl2 f.eks) og 66 linjer ... men det er nok lidt mere langhåret og afhænger af mulighederne i din Navision.