Avatar billede hptools Nybegynder
16. september 2013 - 20:11 Der er 4 kommentarer

Phonegap - accelerometer app.

Hej jeg er helt ny med at lave apps - har med dreamweaver cs6 lavet nogle app der er mere eller mindre bare er hjemmesider i en app. nu vil jeg gerne prøve at bruge nogle af de muligheder der er i phonegap API og bruge telefonens hardware. til at starte med vil jeg "bare" gerne lave en app som kan vise og gemme data fra accelerometeret i en fil... men da jeg allerede ikke virker med  accelerometeret, er det det jeg vil spørge jer om i måske kan fortælle mig havd jeg gør galt i denne kode som bare skal vise data fra accelerometeret.

her er min kode (tyv stjålet fra nogle hvor jeg ka se det virker...)

---------------------------------------
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>

<meta charset="UTF-8">
<title>kayak</title>
<link href="jquery-mobile/jquery.mobile-1.0.min.css" rel="stylesheet" type="text/css"/>
<script src="jquery-mobile/jquery-1.6.4.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="jquery-mobile/jquery.mobile-1.0.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="cordova.js"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css">
<link href="jQueryAssets/jquery.ui.core.min.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="jQueryAssets/jquery.ui.theme.min.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="jQueryAssets/jquery.ui.button.min.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="jQueryAssets/jquery.ui.autocomplete.min.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="jQueryAssets/jquery.ui.menu.min.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="cordova.js"></script>
<script src="jQueryAssets/jquery-1.8.3.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="jQueryAssets/jquery-ui-1.9.2.button.custom.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="jQueryAssets/jquery-ui-1.9.2.autocomplete.custom.min.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript" charset="utf-8">

    var deviceReady = false;

    function roundNumber(num) {
        var dec = 3;
        var result = Math.round(num*Math.pow(10,dec))/Math.pow(10,dec);
        return result;
    }

    //-------------------------------------------------------------------------
    // Acceleration
    //-------------------------------------------------------------------------
    var watchAccelId = null;

    /**
    * Start watching acceleration
    */
    var watchAccel = function() {
        console.log("watchAccel()");

        // Success callback
        var success = function(a){
            document.getElementById('x').innerHTML = roundNumber(a.x);
            document.getElementById('y').innerHTML = roundNumber(a.y);
            document.getElementById('z').innerHTML = roundNumber(a.z);
            console.log("watchAccel success callback");
        };

        // Fail callback
        var fail = function(e){
            console.log("watchAccel fail callback with error code "+e);
            stopAccel();
            setAccelStatus(Accelerometer.ERROR_MSG[e]);
        };

        // Update acceleration every 1 sec
        var opt = {};
        opt.frequency = 1000;
        watchAccelId = navigator.accelerometer.watchAcceleration(success, fail, opt);

        setAccelStatus("Running");
    };

    /**
    * Stop watching the acceleration
    */
    var stopAccel = function() {
        console.log("stopAccel()");
        setAccelStatus("Stopped");
        if (watchAccelId) {
            navigator.accelerometer.clearWatch(watchAccelId);
            watchAccelId = null;
        }
    };

    /**
    * Get current acceleration
    */
    var getAccel = function() {
        console.log("getAccel()");

        // Stop accel if running
        stopAccel();

        // Success callback
        var success = function(a){
            document.getElementById('x').innerHTML = roundNumber(a.x);
            document.getElementById('y').innerHTML = roundNumber(a.y);
            document.getElementById('z').innerHTML = roundNumber(a.z);
        };

        // Fail callback
        var fail = function(e){
            console.log("getAccel fail callback with error code "+e);
            setAccelStatus(Accelerometer.ERROR_MSG[e]);
        };

        // Make call
        var opt = {};
        navigator.accelerometer.getCurrentAcceleration(success, fail, opt);
    };

    /**
    * Set accelerometer status
    */
    var setAccelStatus = function(status) {
        document.getElementById('accel_status').innerHTML = status;
    };

    /**
    * Function called when page has finished loading.
    */
    function init() {
        console.log("accelerometer.init()");
        document.addEventListener("deviceready", function() {
                deviceReady = true;
                console.log("Device="+device.platform+" "+device.version);
            }, false);
        window.setTimeout(function() {
            if (!deviceReady) {
                alert("Error: Apache Cordova did not initialize.  Demo will not run correctly.");
            }
        },1000);
    }

</script>
</head>
<body>

<div data-role="page" id="page">
    <div data-role="header">
        <h1>Kayak any</h1>
    </div>
    <div data-role="content">
        <ul data-role="listview">
            <li><a href="#page2">sc</a></li>
            <li><a href="#page3">Page Three</a></li>
            <li><a href="#page4">Page Four</a></li>
        </ul>
    </div>
    <div data-role="footer">
        <h4>By Troels Lund</h4>
    </div>

<div id="page2" data-role="page" data-theme="a">
    <div data-role="header">
        <h1>Page Two</h1>
    </div>
    <div data-role="content">
    </div>
    <h1>Acceleration</h1>
    <div id="info">
        <div id="accel_status">Stopped</div>
        <div ><table width="100%">
            <tr><td width="20%">X:</td><td id="x"> </td></tr>
            <tr><td width="20%">Y:</td><td id="y"> </td></tr>
            <tr><td width="20%">Z:</td><td id="z"> </td></tr>
        </table></div>
    </div>

    <h2>Action</h2>
  <button onclick="getAccel();" id="Button1">Get Acceleration</button>
  <button onclick="watchAccel();" id="Button2">Start Watch</button>
<div class="btn large" onclick="getAccel();">Get Acceleration</div>
    <div class="btn large" onclick="watchAccel();">Start Watch</div>
    <div class="btn large" onclick="stopAccel();">Clear Watch</div>
    <h2> </h2><div class="backBtn ui-btn ui-btn-up-a" onclick="backHome();">Back</div>
    </div>
    <div data-role="footer">
        <h4>Page Footer</h4>
    </div>

<script type="text/javascript">
$(function() {
    $( "#Button1" ).button();
});

-----------------------------------
nogle der kan give et godt bud på hvad jeg gør galt siden at koden, som skulle virke, ikke gør det hos mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2013 - 20:18 #1
Koden er JavaScript ikke Java, saa JavaScript kategorien var mere oplagt end Java kategorien - men det er jo mere et PhoneGap spoergsmaal end et JavaScript spoergsmaal, saa maaske var "Programmering Andre" det bedste sted at stille spoergsmaalet.
Avatar billede hptools Nybegynder
16. september 2013 - 20:33 #2
tak skal du have prøver at smide den op der! :)
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2013 - 21:22 #3
Husk at lukke dit eget spørgsmål her ved at vælge Svar (til løsninger og pointgivning) og acceptere dit eget svar.
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2013 - 21:23 #4
Nu kom jeg selv til at vælge den da jeg skulle kopiere teksten.
Beklager.