Avatar billede Slettet bruger
16. september 2013 - 17:17 Der er 1 kommentar

Wlan repeater og RJ45

Hej

Står lige og skal bruge noget trådløst netværk, men jeg har kun en gammeldags router og alm. netværkskabler.

Mit spørgsmål er så; kan man lave et trådløst signal med en wlan repeater, der får signal fra en router via RJ45 kabel, eller er det mig der har misforstået noget?

Det var nedenstående repeater jeg lige faldt over, men i er meget velkomne til at komme med forslag til bedre produkter, hvis det jeg søger overhovedet kan lade sig gøre...

http://www.conradelektronik.dk/CONRAD-WLAN-REPEATER-TIL-STIKD%c5SE.htm?websale8=conrad-dk&pi=986922&ci=SHOP_AREA_37402_0415195&otp1=tablink2
Avatar billede conz Juniormester
16. september 2013 - 21:41 #1
Jeg er usikker på om repeatere generelt kan opsættes som access points eller ej, men i følge manualen til den du linker til, så kan den sagtens sættes op som et access point (AP).

Altså ja, du kan godt sætte et netkabel i den, også giver den dig et trådløst signal, som du kan forbinde enheder til.

Manuallen ser også ud til at være fint detaljeret, så den burde du sagtens kunne følge for at sætte det op.

Men du er naturligvis også altid velkommen til at oprette et spørgsmål, hvis du kommer i tvivl om noget.

Bemærk dog at rækkevidden på sådan en tingest kan være begrænset, så hvis du skal have dækket et større areal, så er du nok bedre stillet med et decideret AP eller en trådløs router.