Avatar billede finb Ekspert
16. september 2013 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Saml små pensioner i een

Jeg har flere små klat-pensioner, hvor stor/lille skal summen være, for at det kan betale sig at sammenlægge små-pensionerne i een pension ? Hvor kan man placere pensionerne, hvis man er mellem jobs ?
Tak
Avatar billede larsen45 Juniormester
16. september 2013 - 13:57 #1
Der burde ikke være nogen mindre grænse.
Har du pensioner 3-4 forskellige steder, kan det som regel altid betale sig at samle dem 1 sted.

Problemet er mere hvad for et sted skal du samle dem hos, og få mest ud af dem rente/investeringen da firmaerne er for dårlige til at skrive rent ud, hvad de har gået de sidste par år, så du har nået at gå efter. Det er derfor lidt en personlig vurdering du kommer ud i.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
17. september 2013 - 11:13 #2
Vær opmærksom på, at det koster gebyr at flytte opsparinger på mere end 20000 kr
Avatar billede finb Ekspert
20. september 2013 - 12:21 #3
Men gratis hvis <20.000 ?
Avatar billede larsen45 Juniormester
20. september 2013 - 13:40 #4
Ja finb det kan du godt regne med.